/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
ny ledighedserklæring
Fra : grausen
Vist : 2764 gange
100 point
Dato : 10-09-05 12:36

Hvis man som ledig finder et job f.eks et vikariat, og er ude af dagpengesystemet et stykke tid. Hvor lang tid skal man så være ude af dagpengesystemet før der skal laves ny ledighedsberegning på ens dagpenge. Er det 3 eller 6 måneder?
håber nogen kan svare på dette.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-09-05 12:38

Så vidt jeg ved er det et år.

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-09-05 12:50

Mere end 12 måneder.

http://www.tib.dk/Afdelinger/25/A-kassen.aspx

Citat
Hvis du hjemsendes

Hjemsendes du kan der ske udbetaling efter de gældende regler for a-kassen.

Det betyder at der skal udfyldes ledighedserklæring hvis du inden første vejrligsdag har haft 12 ugers arbejde, og du sidst har afleveret ledighedserklæring for mere end 12 måneder siden.

Samtidigt skal der afleveres lønsedler for de sidste 1924 arbejdstimer.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-09-05 12:57

Mange gode oplysninger findes her http://www.sidsoroe.dk/a-kasse/

Se under: Hvis du bliver ledig

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : hedefelt

Modtaget 100 point
Dato : 13-09-05 20:58

For at få ny beregning skal der være gået 12 måneder siden sidste beregnings sidste dag. (datoen står i dit godkendelsesbrev) Derudover skal du have 12 uger eller 3 måneders arbejde. For at der kan laves en beregning i skal du derudover opfylde 2/3 reglen altså have en arbejdstid på min 24,67 timer i gennemsnit pr. uge.

hede..

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 20-09-05 18:17

Tak for svaret hedefelt.