/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hjææææælp PC-slow-motion
Fra : Avant85
Vist : 350 gange
200 point
Dato : 10-09-05 11:18

Når jeg nogen gange er på nettet f.eks. for at spille Whist, så går pc-en i slow-motion og nogen gange får jeg ikke lov at melde mine kort og andre gange får jeg snegle-tegnet, fordi det tager lang tid og mange klik at få spillet et kort. Og andre gange (få gange) bliver jeg simpelt hen smidt af serveren. Men alligevel ikke helt. Min PC står og tygger og tygger og når jeg går ind og forsøger at afslutte job, vil den ikke reagere før efter mange opfordringer (klik) Hvad er der galt? Er der nogen som kan genkende disse symtomer? Er der en doktor til stede som kan stille en diagnose?

Jeg har AVG-antivirus, men jeg tænker på at prøve BullGuard. Er der nogen, som har erfaring med dette program og er der noget, som man skal være opmærksom på ved installationen af BullGuard.

Jeg har en bekendt, som beder mig om hjælp til at installere BullGuard på hans pc, efter han selv har prøvet forgæves.

Hvis vi siger, at det skal være med fører-hund og efter den lille ABC, er der så en venlig "handicaphjælper" derude, som kan hjælpe os igennem installationen af BullGuard, lige fra at starte PC-en (næsten) og igennem diverse "hårnålesving" der er ved installeringen af et nyt program

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 10-09-05 11:24

hvis din pc er så langsom så er det måske på tide at få ryddet godt og grundigt op - vedligeholdelse
Det kan bestemt også være pga virus eller spyware og der vil jeg anbefale dig at hente hijackthis hos enten www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk - og sende loggen ind - så får du al den hjælp du kan ønske dig

bullguard installerer sig selv med en guide undervejs - så der kan ikke være meget du ikke kan finde ud af - husk dog at vælge sprog du forstår (den snakker dansk også)

og.....husk endelig at fjerne ALT fra gamle antivirus og firewall programmer helt og holdent fra din pc før du installerer !!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-09-05 11:31

ps... udover at få checket din pc som anbefalet - så kig lige hos www.arlet.dk under "langsom computer" - der har du gode råd også - men du skal nok sikre dig at du er fri for snavs på din pc først og fremmest

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-09-05 11:49

Prøv at scan din pc her, gratis.
http://scan.sygate.com/

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-09-05 11:53

Ellers skal du have fragmenteret din pc, og ryddet op i dine tempfiler, og lav en diskoprydning.
Du skulle også tage at indexsere/komprimer din disk, da det kan hjælpe på hastigehden

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-09-05 11:56

tror nok en fuld scan hos housecall er sagen i forhold til sygate smxxx
http://housecall.trendmicro.com/
og for at få ALT ud er både arlet og spywarefri nok mere sikker

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-09-05 11:56

Altså :

1.) Kør en diskoprydning : Start->Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Diskoprydning.

2.) Kør en diskfragmentering : Start->Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Diskfragmentering. (Kan tage lang tid).

3.) Rens din registreringsdatabase med dette program : http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279
Når du har scannet, så slet KUN de henvisninger der er mærket som : Safe to delete.

4.) Mindsk størrelsen af midlertidige internetfiler. I din browser vælger du menuen : Funktioner->Internetinstillinger... fanen Generelt og [Indstillinger...]. Her mindsker du; 'Tilladt brug af diskplads' til f.eks. 64 Mb.

5.) Scan for Ad-/Spyware med f.eks. Spybot S&D du finder på denne side : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

6.) Brug Spywareblaster for at forhindre du får 'skidtet' igen. Kan også hentes på : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Nu burde du have fået en smule mere fart over feltet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-09-05 12:01

Du kan med fordel begynde med punkt 5.) og 6.) ...derefter 1.) til 4.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-09-05 12:16

miritdk
Smag og behag.
Bare mennesker dog ville finde et godt scannerprogram, og en god firewall.
Så var der ikke mange der klagede,,, VITS...
F.eks ZoneAlarm, rimelig god wall...og gratis.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-09-05 12:25

tjah - så er sygate personal firewall lige så god om ikke bedre - men pt findes der ikke noget som helst der kan holde trojanere seriøst væk jo

avant85... god ide at gøre som molokyle skriver - men husk at få scannet for snavs effektivt så du ikke tror dig fri pga evt hurtigere maskine

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 10-09-05 22:42

Tak for svaret miritdk.
selvom jeg ikke kan finde ud af det hele og jeg synes det går meget ud på at man skal købe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-09-05 23:09

avant85 - nej der er intet der skal købes - at få scannet sin log er gratis og følger du arlets sikkerhedsråd så er der på hans side "min sikkerhedspakke" gratis versioner og råd -
hvis du ikke synes du har fået nok svar (min fornemmelse) eller måske vil vide mere så er der da hjælp at hente - bla. her

ps... hvis du er tilfreds med avg antivirus hvorfor så forsøge med noget andet hvis du føler dig tilfreds og ikke mindst bekendt med den ?????

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 12-09-05 22:49

miritdk- lad mig lige se om jeg kan huske sammenhængen. Jeg har desværre ikke gemt situationen
Der var flere "virus"-filer nogle cookies med påhængt (tal)nummer. Det var Ok. De blev vist ordnet.
Men så var der 2 , som jeg oversætter som sårbarhedstegn. Dem skulle jeg selv ordne ved at gå ind på diverse sites. Jeg kom ind på den ene, men kunne ikke finde ud af hvad jeg skulle. Det behøver selvfølgelig ikke være "sidens" skyld.
Den anden, som jeg skulle ind på, var ikke tilgængelig for mig, og så kom det der med at købe. Jeg kunne ikke ordne problemet, før jeg havde købt et program.

Det er da muligt at det er min manglende ekspertise, som er skyld i skuffelsen.
Men du skal da have mange tak for din interesse.

Med hensyn til AVG så har jeg været tilfreds, men når jeg så ser, at når jeg inde på arlets scanner min pc, og der gang på gang kommer den besked at du ikke er fuldstændig beskyttet, fordi der er en eller anden port, som står åben og alle og enhver kan komme den vej ind. Ja så ved jeg ikke rigtig om jeg er så tilpas mere.

Hilsen Avant85

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-09-05 22:55

man kan altså ikke sikre sig helt og holdent - og det meste er jo bare små drilagtige cookies -

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 12-09-05 23:24

miritdk
Jeg ved ikke hvad jeg har rodet ud i. Lige efter, at jeg skrev sidste indlæg, gik det fuldstændig i selvsving. Der åbnedes 48 stk internet explorer, som dog kun var halvåbne og var ikke til at lukke. Så fik jeg taget "bremsen" Ctrl Alt Delete, så forsvandt de igen. derefter fik en åbnet, som så normal ud. Jeg var inde på tv2 huset. Og pludselig forsvandt den lukkede selv ned. Jeg ved ikke hvad der sker.

Jeg har kørt de scanninger på arlets, ryddet op på pc-en og updateret windows.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-09-05 23:27

ved du hvad - send en hijacklog ind til enten arlet eller spywarefri - noget sidder og driller dig - og de kan læse loggen

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 14-09-05 18:43

OK jeg sendte den hijacklog til arlet@arlet.dk men det er der ikke sket noget ved endnu. Men det er da muligt, at det er for rodet, til at det kan tydes og fixes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-05 10:51

slet ikke - kan være arlet har travlt - så send den ind til www.spywarefri