/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton Systemworks 2005
Fra : ppk
Vist : 419 gange
200 point
Dato : 10-09-05 10:10

Hej

Efter at have opdateret til den nyeste SKYPE kommer Norton Systemworks hele tiden med flere forskellige beskeder, en af dem lyder som følgende:

Norton Security Alert
Path c:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
Filename Skype-Free Internet Telephony
Direction Inbound
Local address 62.61.145.152
Lokal Port 59709
Remote address 59.121.150.247
Remote Port 1564
Protocol TCP

Herefter vælger jeg PERMIT og OK

Men der kommer hele tiden lignende beskeder som jeg siger PERMIT til !
Er der nogen gode ideer til hvordan man undgår hele tiden at skulle forstyres af disse popups ?

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-09-05 10:27

har du ikke mulighed for at sætte flueben i så dine valg huskes ????

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-09-05 10:31

Hejsa
under "options" >>antivirus >>internet worm protection
her kan du selv definere forskellige programmer til mv.
under "general rules" kan du opsætte din egen regler mv.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-09-05 10:39

øøøøøøøøøh - bliver lidt nysgerrig - det lyder som om det er firewall der giver besked - men systemworks har da ikke firewall - vel ?????

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 10-09-05 13:41

Det lyder nærmere som Nortons firewall og det sker desværre en gang i mellem.
Løsningen er heldigvis rimelig simpel. Gå ind i indstillinger og fjern programmet. Næste gang du starter Skype op vil Norton spørge om du vil tillade, her tillader du følgeligt og så burde Skype være registreret korrekt.

Hygge hejsa
Kaos

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 11-09-05 09:59

Hej miritdk

Der er ikke nogen mulighed for at sætte flueben i noget .

Angående firewall ! bliver jeg dig svar skyldigt.

Til dk
Jeg har været inde og kigge lidt, men er ikke helt sikker på hvilken blokerings ting jeg skal fjerne. Da jeg ikk er så god til engelsk.

Til kaos_kristian
Jeg er ikke helt med på hvilket program du mener jeg skal fjerne !
Det pudsige ved det er at problemmerne først er kommet efter jeg har opdateret SKYPE.

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-09-05 10:28

kaos_kristian mener du skal af- og genistallere norton

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 200 point
Dato : 13-09-05 21:54

det er helt normalt systemsworks kommer med denne advarsel,
for norton antivirus opfanger "skype" som trojan horse eller "internet worm" så hver gang du installere en
opdatering til skype vil du få denne forespørgsel, det eneste du kan gøre at sætte den til "always permit"
når du bliver sprugt.
du kan se det under >>options >>norton antivirus >>internet >>internet worm protection

så at afinstallere NSW og installere igen løser ikke problemet...................

>>miritdk
nej der er ikke firewall i NSW men "worm protection"
jeg bruger selv et "remote administrator" program som norton spørger om hvergang der scannes for virus om
det skal slettes, opfanges også som "internet worm"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-05 09:51

dk - tak for oplysningen - jeg blev klar over det men under kandu´s manglende mail glemte jeg spørgsmålet

ppk håber du har fået dit problem af vejen i mellemtiden

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 20-09-05 10:02

Tak for svaret dk.

Hilsen PPK