/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Instrument lys problemer previa GL Auto
Fra : jesper_m_h
Vist : 1008 gange
200 point
Dato : 09-09-05 20:49

Hej alle.

Føj for en oplevelse, på vej hjem en mørk aften, nok så fornøjeligt, og så plufff intet instrument lys ?????
Ind til siden hvad nu jeg har selvfølgelig en æske ekstra sikringer i bilen intet problem finde den defekte og så skifte den. NEJ der er ingen sikringer der er sprunget ????
Hvad nu.
Har nogen prøvet dette før ???
Jeg har splittet hele fronten ad og fået instrumen klyngen ud der var kun gået en pære i OD indikatoren
resten er ok.
Det er en Previa fra 95 og den fejler ellers ikke noget Øv Øv Øv

Venligst Jesper

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-09-05 21:01

Nåee, det havde da været værre om det var lygterne der strejkede selv om det kan være irriterende uden instrumentlys.

Men det kan være lidt af et puslespil at finde sådan en fejl...løs forbindelse i en ledning...fejl i et stik....en "næsten sprunget" pære...løs forbindelse ved fatning/pæresokkel...en sikring der ikke ser ud til at være brændt og så er det alligevel...o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 09-09-05 22:39

Jo Jo
Det har jeg tænkt, det tager Ca, 20 Min, at kontrol måle ALLE pære og sikringer det var ved den lejelighed at jeg fant den OD (Over Drive) indikator lampe der ikke virkede.
Og Jo havde det nu været forlygterne sååååååå, Nej en grim tanke

Alle stik bag på ser ud til at være ok, jeg mistænker lige nu den "lysdæmper" der er tilknyttet Instrument lyset. Der er lys i alle advarsels lamper når jeg starter bilen.
Der er også lys i Gear indikatoren Som får strøm fra instrument lys kredsløbbet når jeg måler på Instrumentklyngen er alt tilsyneladende ok, så fejlen er ikke lige til at gennemskue syntes jeg

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-09-05 23:57

Ja, hvis det er sådan en "fiks lille trinløs drejeknap" (ved ikke lige hvordan det virker i en Previa, om det er sådan en knap til at dreje på ) til at skrue op og ned for lysstyrken i instrumenterne, så kan det sagtens være i den, at forbindelsen er røget, enten fordi den er slidt, eller der er kommet støv el.lign ind i kontakten så der ikke er forbindelse, det har jeg prøvet i Transporteren.

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-09-05 15:56

Jeg har samme problem på min toyota. Men hvis jeg slår i instrumentpanelet med hånden så kommer det tilbage.Det er vel dårlig kontakt et sted.Jeg har ikke demonteret instrumntene for at finde fejlen.
alimak