/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 320
Åbning af .exe fil...?
Fra : mikk0077
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 09-09-05 20:12

JEg har downloadet et spil.... det er en exe fil. når jeg dobbeltklikker på den kommer der bare sådan et sort komandopromt vindue op som lukker med det samme igen. Er der nogle der ved hvordan jeg åbner det...?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-05 20:14

har du downloadet via msn? så kan det være derfor, den nye msn vil ikke åbne exe filer, så du bliver nød til at modtage den i pakket "tilstand" som zip f.eks

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-09-05 20:57

-JA! det er krafthelvede irriterende at MSN er så oversikret...!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-05 21:15

gu det så, men som sagt, hvis man pakker og sender som zip kan det alligevel lade sig gøre, men overvejer selv kraftigt at få instalaleret en gl. version igen )

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-09-05 22:57

Har du chekket din harddisks indhold. Måske er der blevet pakket noget nyt ud, der så ligger i et nyt bibliotek et eller andet sted?

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 09-09-05 23:20

du kan åbne en kommandoprompt og starte din exefil derfra, så kan du måske se hvad den gør.

flyt "spillet" til roden af fx dit c-drev (åbn denne computer, c-drevet og sæt ind)
start->kør, skriv cmd og tryk enter
i kommandoprompten skriv
c: <enter>
cd \ <enter>
navnet på "spillet" og tryk enter

<enter> betyder at der afsluttes med et tryk på enter-tasten

Hvis du skal have mere hjælp må du fortælle os hvad det er for et spil....

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 09-09-05 23:22

Nb hvis det da ikke er en bagdør/virus du installerer - vær altid forsigtig med ting du "finder" på nettet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-09-05 10:44

Tilføjelse til nuber2 : Scan alle filer du henter fra nettet med et antivirusprogram FØR du prøver at åbne dem

Det kan også være et spil der kun kan køres i DOS/Win95/Win98 ? Da må du først vælge kompatibilitets tilstand for programmet, før det kan køres problemfrit i XP

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mikk0077

Dato : 12-09-05 20:16

Det er GTA San Andreas... downloadet i LimeWire...

Kommentar
Fra : mikk0077

Dato : 12-09-05 20:22

Når jeg prøver at åbne den i kommandopromt siger den: "Programmet er for stort til at passe ind i hukommelsen."

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 12-09-05 20:26

.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-09-05 20:46

mikk0077 -> Så er det vel dét det er?

</MOLOKYLE>