/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Spoolsv.exe
Fra : storebror30
Vist : 565 gange
500 point
Dato : 09-09-05 19:47

Jeg har et problem hver gang jeg starter min computer og den kommer ind i winxp kommer norton & siger at "SPOOLSV.EXE" vil have adgang til internettet og så giver jeg den lov men den bliver ved med at komme og spørge ind til jeg har været inde i processer og stoppe den, jeg har også prøvet at slette filen. men så når jeg genstarter kommer den igen hvad kan jeg gøre ved det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-05 19:55

Det er et program der prøver at komme på nettet, du skal finde det program og få det slettet. Det nemmeste er at

gå ind i gendannelse og gå et stykke tid tilbage, og så prøve igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-09-05 20:18

det er en windows fil og den skal være der !

dog - er du sikker på du ikke har noget snavs på din pc ????????

ellers hent hijackthis hos enten www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk - scan og send loggen ind for en sikkerheds skyld

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 09-09-05 23:11

Hej storebror
der er faktisk nogle trojanere og bagdøre der gemmer sig som en falsk spoolsv.exe.

Sig nej til at lade den gå på nettet..

Er din antivirus opdateret?

Hurtigt tjeck: er det den rigtige spoolsv.exe der laver balladen ligger den i system32-mappen og har version 5.1.2600.2180 (krydsp) eller 5.0.2195.7059 (W2K)
Der kan ligge kopier af den (samme størrelse og version) flere steder på computeren, men hvis der mangler versionsnummeret (under egenskaber) og/eller størrelsen afviger er det noget snavs du har gang i.

Du kan eventuelt prøve at fjerne den med en onlinescanner som pandasoftwares activescan eller benytte fremgangsmåden mirit nævner. Husk at gøre hvad du kan for selv at rydde op før du sender loggen ind - udførlige vejledninger på www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : storebror30

Dato : 10-09-05 00:46

(til Nuber2) den ligger i windows system32 mappen og den har v.5.1.2600.2696 og jeg kan bare ikke stoppe den hver gang jeg har sagt til norton at den skal blokke always kommer den bare op igen og det er lige meget hvad jeg gør den stopper først når jeg har været inde i processer og stoppe process. jeg har prøvet at scanne computeren med spywarefri og den finder den ikke.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 10-09-05 02:04
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-09-05 05:13

hvad sker der hvis du nægter den adgang ?????????

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-09-05 11:46

Hej, du kan gå ind i din firewall, og nægte kørsel af filen, så skulle den næppe irritere dig mere.
Ellers skulle du afinstallere din norton, og starte forfra, med nye regler, for ud/indgående trafik.
Tror det er eneste måde du kan blive fri for den.
Men det kræver at du sletter alt fra din norton.

Kommentar
Fra : storebror30

Dato : 11-09-05 21:21

til (Miritdk) den kommer bare igen og spørg om den må gå på nettet. & til (SMxxx) jeg har prøvet at geninstallere norton men det er det samme

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-09-05 15:37

hvis det ikke er noget der ligner snavs - så find ud af om du skal bruge den - nægt den adgang og se hvad der så sker - kører du fint uden så er den ikke nødvendig. Ellers er det jo det rette du gør - igen taget i betragtning at du ikke har spyware eller vira

jeg går ud fra det er norton firewall

Kommentar
Fra : storebror30

Dato : 13-09-05 01:52

Til miritdk. ja det er Norton Internetsecurity. jeg har også prøvet at vælge at den skal blokke den altid men den kommer bare op og spørg igen og som før den bliver ved lige ind til jeg stopper den inde i processen. og som jeg har skrevet før har jeg prøvet at slette filen inde fra windows. men den kommer bare igen. når jeg genstarter.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-09-05 08:44

for en sikkerheds skyld så spar lige lidt tid for dig selv - gå ind og hent hijackthis og send loggen ind som omtalt før Dato : 09-09-05 20:18

så kan vi tage det derfra

Accepteret svar
Fra : nuber2

Modtaget 500 point
Dato : 13-09-05 11:03

bare godkend den så den ikke behøver spørge, det er den rette du har fat i
spoolserveren er det program der holder styr på din printerkø.
Og som en service står den til at starte automatisk op.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-09-05 11:28

nuber2 - også min umiddelbare mening

Men - kan jo være der er nisser

Godkendelse af svar
Fra : storebror30

Dato : 13-09-05 14:21

Tak for svaret nuber2.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 13-09-05 14:45

dvsl
Jeg blev oss lidt klogere undervejs