/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
TV-signal
Fra : egoland
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 09-09-05 19:41

Har et fjernsyn i stuen, hvor nogle af kanalerne er lidt grumsede. Og et ovenpå, hvor billedet står klart på alle kanaler. Det sidste står tæt på en antenneforstærker, mens det nedenunder er ca. ti meter borte fra den. Skal der et bedre kabel til, eller endnu en antenneforstærker for enden af det lange kabel????

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 09-09-05 19:49

Det kommer jo helt an på hvilket kabel du bruger, men er det et billigt kabel, så er de ikke så gode til formålet, er det et kabel fra en tv-forretning, må du købe en bedre antenneforstærker, for en antenneforstærker skal kunne "trække" to tv

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-09-05 20:01

køb en, de koster tæt på 50.- og så er du fri for det bøvl for fremtiden

Kommentar
Fra : litko

Dato : 09-09-05 21:16

Det tyder for mig at se snarere på, at der er en afbrudt forbindelse i de 10 m kabel. Hvis kablet er blot nogenlunde skulle 10 m ikke betyde en så stor forskel i signalstyrken, hvis forbindelserne var i orden. Kablet kunne også være knækket under isoleringen. Prøv at måle modstandene i inder og yderleder, hvis du har mulighed for det.

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 12-09-05 20:00

Tak for svaret Nordsted1. Købte en kraftigere antenneforstærker, men den overvejende årsag var et dåligt kabel mellem videoen og TV'et.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-09-05 21:33

Selv tak