/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gem billede som - Ikke-navngivet
Fra : fdbm
Vist : 507 gange
105 point
Dato : 09-09-05 13:21

Jeg oplever ofte at et vilkårligt billede, som jeg finder på nettet, optræder som Filnavn: Ikke-navngivet hhv. Filtype: Bitmap (*.bmp), når jeg vil gemme billedet med Gem billede som. Og det underlige er, at det pågældende billede ikke er et bitmap-billede, men som oftest et jpg-billede - og så skal jeg selv skrive et filnavn med .jpg i enden, for at få det gemt som et unikt jpg-billede.

Hvad er det der får systemet til at kalde det et Ikke-navngivet bitmapbillede, når nu det er et navngivet jpg-billede - og hvad/hvor kan jeg evt. gøre noget for at ændre på det? Hvilket program bestemmer dette forhold, og hvorfor opstår det?

Det irriterer mig meget - men er dog ikke gældende i enhver kopiering/gem som situation.

/Frank

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-05 13:27

Jeg tror, at hjemmesidefabrikanten ikke giver billedet navn når det lægges ind.
På denne side http://www.extrafilm.dk/
hedder de 4 øverste billeder alle "startsidebild"

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 115 point
Dato : 09-09-05 13:27

Når det sker så gå ind under funktioner > Internetindstillinger og tøm filer under midlertidige internetfiler! Det er en begrænsning / bug i Internet Explorer!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-09-05 13:32

Det kunne tænkes at billedet ligger i en database. og kun lige er på siden mens at du kikker.
billedet har så ikke et rigtigt navn, og er derfor unavngivet. at det ogdages at det er et jpg, skyltes at den information står i selve billedfilen .. de fleste filer har en slags information om dem selv i starten af dem selv, en header.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-09-05 14:40

på mange hjemmesider ligger de ganske enkelt som ikke-navngivet - eller blot med endelsen jpg - bmp - gif osv - eller en foto image fil af den ene eller anden art

Godkendelse af svar
Fra : fdbm

Dato : 09-09-05 19:44

Tak for svaret tedd. Det var jo bare det der sku' til!

/Frank