/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
tja .. lidt af hvert?
Fra : ujbv
Vist : 473 gange
5 point
Dato : 09-09-05 11:07

Tja ... øhhhh

Jeg har i min "kandu-karriere" endnu ikke helt forstået hvad smalltalk er for noget udover at man her vistnok kan lufte teorier, meninger - rygter osv?? (ret mig venligst hvis jeg er helt forkert på den)

Jeg ligger min kommentar her, fordi jeg tror den vil genere andre mindst muligt i dette forum - Men - for at komme frem til emnet så så jeg idag et tip i kategori MS Windows vedr. E_BAY-SCAPE ... jeg tænkte nok som så mange andre: Nå ??? og hvad så ... Man kan da også gå ind og tippe at Se&Hør har spotte Joacim med en ny dame ... - Hvad tipset eller interessant er det lige ved at vide sådan nogle tilfældige avisoplysninger?

Jeg var tæt på lige som Hr. Jakobsen at gøre opmærksom på at jeg syntes det var både noget skod og misbrug at lægge sådan noget ind, men på den anden side set: Hvis jeg havde lagt et tip om hvad jeg personligt mente om et andet tip ... ville det så ikke også være unødigt "Skoddet"?

For at runde lidt smalltalk af ... Hvorfor dæmper folk ikke deres egocenter lidt istedet for hele tiden at række en unødig neonlysende finger i vejret eller til at pege efter andre?
Hvis det er for umuligt .. så må man jo appelere til lidt fornuft eller overvejelse inden man smider sit tip ind .. for tip og trick er vel ikke et debatforum eller hva?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-05 11:12

Det ER noget skod at sidde og debattere i tips. Samme herre plejer også at himle op om, at det er noget lort. Men det afholder ikke ham selv for at være "kongen af debat-indlæg i tips".

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-09-05 11:16

Citat
men på den anden side set: Hvis jeg havde lagt et tip om hvad jeg personligt mente om et andet tip ... ville det så ikke også være unødigt "Skoddet"?

Jo det ville det!

Og hvem sætter normen for hvad der må postes i tip?! Gør du?! - gør jeg?!

Næ!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-05 11:21

Jeg ved een der gør!

Han er også overdommer i pointgivning for tips! + en helt masse mere!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-09-05 11:58

I smalltalk (smalsnak) kan man lufte sin menig om ALT ..også uden for kontekst, hvis man lyster.

Derudover kan man også, som jeg er stor ynder af; tale med sig selv

Egocenteret har fine vilkår her i kategorien

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-09-05 12:02

*BTW* (..creamygirl har lært mig betydningen af dette akronym) Jeg ved hvad jeg taler om !

Tjek blot, hvem der har flest påængår i denne kategori :

1. molokyle 10713

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-09-05 12:03

En smalsnakker af Intergalaxtiske dimensioner

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 09-09-05 12:30

creamygirl

Næh .. jeg ved heller ikke helt hvor man på et nyheds og tips-site som Kandu kan ligge sine personlige betragtninger om dit og dat og jeg er da helt åben for at skønt der måske bliver lagt et tip som jeg syntes er uinteressant (måske om biler eller andet teknik ) - ja så er der sikkert andre som kan bruge det?

Nogle gange bør man måske bare overveje hvad der et "snak" og hvad der kan være til gavn for andre?

Molokyle ... griner vildt ... (kan desværre ikke alle de smily-koder endnu) - ja kender godt det der med at snakke med sig selv - men det er nu også ret hyggeligt ind imellem ... - alene at ha den der fornemmelse af at blive hørt og forstået - ikk?

snart weekend-hilsen fra

ujbv

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 09-09-05 12:34

forresten .. hvad gør man nu hvis man er en af de 5 som bliver udvalgt til at kunne bedømme et tip og man egentligt ikke føler sig kompetent til at gennemskue eller vurdere om det er godt eller skidt (måske fordi det ligger udenfor ens interessegruppe)?
Hoppe man bare anonymt ud af tippet igen og så er der en anden som overtager svareposten - eller slynger man blot en eller anden bedømmelsesværdi ud?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-09-05 12:37

du hopper bare ud - og overlader det til andre

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-09-05 12:58

Men hvis det er et tip fra arne.jakobsen, så skal du bare give det 0 stjerner for en sikkerheds skyld

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-09-05 13:07

Er Arne jakobsen ikke en designer, ville han ikke knække ryggen i sin grav, hvis han opdagede at AJ bruger hans navn.

Rygtet og skype kendte jeg til og tænker at det er intersant. kunne det få indflydelse på mine daglige 6 timers gratis samtaler,
over atlanten. tja.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-09-05 16:48

Den Arne Jacobsen du taler om, var arkitekt og stavede sit navn med C. Har fornylig fået opkaldt en vej efter sig "Arne Jacobsens Allé" på Amager. Jeg blir helt dårlig når jeg er nødsaget til at køre den vej (shit)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-05 17:05

Er der ikke en rendesten, du ka' koste op i, undervejs Klumme?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-05 17:06

Kaste ikke koste

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-09-05 12:14

ujbv -> Jeg heller ikke huske dem alle, men gør som jeg : Hav et ekstra vindue åbent med denne side :

http://kandu.dk/dk/faq.asp#20

..og læg ovenstående side i "Foretrukne". Så har du altid Smileyerne ved hånden. Du kopierer bare tegnene ude til venstre ved at mærke dem af, trykke CRTL + c og sæt dem ind hvor du lyster med : CRTL + v

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-09-05 17:42

Altså...Jeg har først nu set Arne.Jakobsens tip, og jeg må sige, at jeg er mere end almindelig rystet over, at du skriver du var tæt på at gøre som han!

Til det kan jeg kun sige: "søg læge" ..Manden er syg, og har skidt på øverste etage...

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 12-09-05 09:51

Creamy .. nå ja .. tæt og tæt ... følte mig mere "indv. irriteret" over at nogen ku være så tåbelige at henvise til sladder/oplysninger fra en avisspalte .... ??? Syntes bare at det nærmede sig misbrug .. sådan noget tykt fyldstof som egentligt ikke har noget med tips at gøre ...

Jeg var ikke tæt på at gøre som Arne - men tæt på at skrive et tip om at det vist ikke var et tip .... men jeg besindede mig da heldigvis et øjeblik *S*

Håber alle har haft en god weekend - og tak for oplysningerne mht. smileys samt how to undgå at bedømme et tip man ik lige ved noget om osv.

ujbv

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 5 point
Dato : 12-09-05 11:51

For god orden skyld, så lad mig indsætte tippet plus modtippet der er er tale om. Spørgsmålet her kunne jo tænkes at blive læst af nye profiler, og derfor er det vel på sin plads, at gøre opmærksom på, hvad der rent faktisk har været debatteret her..

Citat
Fra : oz1eqp Send til en ven Dato : 09-09-05 08:16

Tip : "E-BAY-SKYPE"

Ifølge Politikken,så er E-BAY meget interesseret i at købe Skype.
Der nævnes pris op til adskillige milliarder (11-30),så de må have stor interesse.
Men såvidt jeg har forstået det,så har SKYPE-Teamet endnu ikke sagt,
om de overhovedet vil sælge.

oz1eqp

Citat
Fra : arne.jakobsen Send til en ven Dato : 09-09-05 09:56

Tip : "Tip : 'E-BAY-SKYPE'"

Og hvad så din idiot, jeg skammer mig over at dele fornavn med dig. Dit tip er IKKE et tip, så når du nu selv synes at du er så helvedes smart, så vis det!!

Tippet er: Hold øje med profilen oz1eqp for han kan ikke ret meget andet end at lave lort.

P.S.: Han hedder Arne ligesom jeg, men det er sjældent at han vil være ved det. De der spreder lort eller er brandstiftere, plejer jo ikke at skilte med deres signatur. :-X

Et sådant modtip er hvad jeg betragter som en ubehagelig og fuldkommen unødvendighed, idet det kun beviser hvem af de to tippere, der er mest plingeling i øverste etage!

Og for at støtte op omkring 3773 indlæg Dato : 09-09-05 11:12, så er her et udpluk af tip fra samme ubehagelige profil, der med al tydelighed viser mandens syge dobbeltmoral..

Dette lyder jo næsten fornuftigt --> http://www.kandu.dk/dk/tip/10656

Men ak og ve! ..hvor meget fornuft er der i at skrive sådan et tip, når man ikke selv kan efterleve, hvad man som "bedrevidende" forsøger at give videre til andre?!

http://www.kandu.dk/dk/tip/10588

http://www.kandu.dk/dk/tip/10949

http://www.kandu.dk/dk/tip/11349

http://www.kandu.dk/dk/tip/11790

http://www.kandu.dk/dk/tip/11908

http://www.kandu.dk/dk/tip/12001

http://www.kandu.dk/dk/tip/12005

*host* *host* ... moralister er dem der klør sig selv der, hvor det klør på andre..

Godkendelse af svar
Fra : ujbv

Dato : 15-09-05 13:35

Tak for svaret creamygirl og tak for deltagelse til I andre.

Over and out på denne tråd i denne omgang ... emnet vender jo nok utvivlsomt tilbage før eller siden?