/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ram bliver ikke registreret
Fra : axelbjarne
Vist : 348 gange
200 point
Dato : 09-09-05 04:40

Jeg har sat flere ram i min PC-er, den er dimensioneret til 2GB, jeg kørte med 764MB ram som blev registreret under system, men efter at jeg har sat yderligere 256MB ram, så jeg nu er oppe på 1GB, skriver den under system 448MB ram. Det skal så tilføjes, at grafikkortet tager 64MB ram.
Den er god nok i opstartsfasen, der står der 960MB ram, og da jeg ved at grafikkortet bruger 64MB ram så regnestykket er god nok - 1024MB i alt.
Jeg kører XP prof.

med venlig hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-09-05 05:10

Tjek lige igen med : http://www.snapfiles.com/get/everest.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-09-05 07:21

Angående under Egenskaber for system, der står de 448MB ram. Under Everest home, står der 1: 512MB
2: 512MB

med venlig hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 09-09-05 07:49

Hvilket bundkort kører du med? Har du evt. læst i manualen hertil, hvilken type ram, den kan køre med? Som jeg læser dit spørgsmål har du udbyttet en stang på 256 mb med en stang på 512 mb - er det akkurat den samme type som den eksisterende? Det synes at være her, dit problem ligger (paritet etc.)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-09-05 10:31

Prøv forsøgsvis at indsætte de to 512 Mb. klodser en ad gangen. Det kan være den ene ikke sidder helt rigtig på plads.

Det lyder dog mystisk, hvis BIOS kan tælle RAM'en op, Everest 'se' den, men Windows ikke finder den. Det kunne tyde på :

1.) En defekt i din 'nye' klods
2.) En dårlig forbindelse mellem motherbord og RAM slot's

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-09-05 10:37

[hør] Øeh.... de 448 Mb. er vel ikke bare den RAM Windows melder fri?

XP er meget RAM slugende. Jo, mere du gi'r den, jo mere bruger den

Hvis du putter f.eks. 2 Mb. RAM i din computer, vil XP sagtens kunne 'spise' af dem, så der f.eks. kun er 512Mb. fri

Har du mange programmer der kører ved opstart, bliver disse tildelt flere resurcer, hvis XP får mulighed for det

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 09-09-05 10:48

Ps. Med 512 Mb. melder min XP 298,28 Mb. fri.

For at tjekke den samlede hukommelse :

Start->Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Systemoplysninger ; ..vælg : 'Systemoplysninger'.

For at tjekke om din RAM virker korrekt :

Start->Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Systemoplysninger ; ..vælg undemenuen : 'Hardwareressourcer'->Hukommelse'

Her skulle der gerne til sidst ud for alle oplysningerne stå ; Ok.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 10-09-05 03:46

Tak for svaret molokyle.