/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Maxi starter ikke!?!??!
Fra : Jimchaize
Vist : 401 gange
20 point
Dato : 08-09-05 22:29

Okay, min maxi har fået udskiftet cylinder, topstykke og stempel. Alt sammen lovlige ting! Den kørte rigtig godt, og da jeg så ville sætte forlygten til, opstod problemerne. Da jeg satte pæren i, som var slidt bag på fatningen, lyste den, men også ud af den slidte del! Men jeg satte den igang, og så blev det helt skidt.....
Først kørte den utroligt dårligt i tomgang, dernæst kunne den kun holdes i gang ved at give gas, og til sidst kan den nu slet ikke starte. Jeg har ghecket tændrør og undre mig gevaldigt....
Kan det være noget spole-værk der er røget pga. den smadrede pære, eller hva?!?!?!??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-09-05 22:49

Tændspole og lysspole er 2 helt forskellige ting.
Det kan overhovedet ikke have noget med lyset at gøre, at den går dårligt.
Du tjekker gnisten, ved at lægge tændrørets gevind oven på topstykket.
Hvis gnisten er der, så er der skidt i karburatoren, eller studsen mellem cylinder og karburator sidder lidt løs, prøv at rokke lidt med den, er der en tæt pakning, mellem cylinder og studs?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jimchaize

Dato : 08-09-05 23:29

okay der er ihvertfald strøm på tændrøret, og jeg har lige renset karburatoren og sku mene at den er helt fast.... Kan det være dyssen? skiftede den til en 56

Kommentar
Fra : Jimchaize

Dato : 08-09-05 23:31

det skal lige nævnes at den kører på reserve tanken(nudagens benzinpriser:() Kan det muligvis være skidt derfra der har stoppet karb'en?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 09-09-05 00:06

Nej, så er det nærmere det skidt der sidder i benzinhanens filter, så vil der ikke løbe ret meget ned i slangen til karburatoren. Filteret er opdelt i 2 dele, et for normal benzinstand og så det nede i bunden, for reserve.
Du tjekker ved at rykke slangen af, og ser hvor hurtigt det løber ud.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sir_kaj

Dato : 12-09-05 18:49

Hej.
1 )
Prøv at afmontere begge ledninger der går ud fra motorblokken
De kommer indefra tændingen
2)
Prøv at skrue bunddæklet af karburatoren, for at se om der er benzin i.
3) Måske har tændingen slået tilbage, og hvis du har kobling uden kile, kan
møtrikken der holder koblingen være slået løs, derved går motoren ad H til
hvis man endelig har fået den i gang

moped

Kommentar
Fra : Jimchaize

Dato : 14-09-05 17:58

Hey Gutter tak for responsen!
Men det viste sig sku at der bare ikke var mere benzin på!!! hehe.... Men den køre helt fint nu her.
Endnu engang tak for hjælpen

Kommentar
Fra : pdae_01

Dato : 16-09-05 12:53

Hehe :)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-09-05 13:42

Husk at lukke spørgsmålet.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Jimchaize

Dato : 19-09-05 14:58

Tak for svaret pallebhansen.