/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Moster mangler idéer til Camillas bryllu~
Fra : Camillasmoster
Vist : 3911 gange
200 point
Dato : 08-09-05 17:32

Hej allezusammen

Jeg roder og rager med en sang/fortælling til min nieces bryllup den. 24.ds.

Emne: Ægteskabets u/lyksaligheder - og baby til januar.

Det skal være sjove episoder, som jeg desværre ikke kan finde nogle af - kun fra da Camilla var lille (og dem var der mange af )

Men det skal være en munter fortælling om de genvordigheder, de kan komme ud for i ægteskabet og forældrerollen.

Fiktion folks

Selve arbejdet med sammensætningen har jeg folk til

Glæder mig til at få en masse herlige anekdoter og fantasifulde idéer!

Hanne

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 08-09-05 17:55
Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 08-09-05 18:01

I begyndelsen, af deres ægteskab, gik det meget godt - men så kom de ud af kirken

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-09-05 18:02

Camillasmoster - > Du burde sætte dig ned og se nogle afsnit af 'Vore værste år' (Married With Children),
Den serie vælter i inspiration af både + og - kommer i aften/nat kl. 0:50 og 01:20 over tv3 og igen 04:45 over 3+
Al Bundy og co. har en stor plads i mit hjerte, måske fordi den rammer hvor den skal.

Men på forhånd tillykke med niecen og den forventede nye statsborger.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-09-05 18:10
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-09-05 18:13

Start en tale med at huske ægtemandens navn forkert, sig så undskyld, men jeg er ikke blevet opdateret de sidste par dage
Fortsæt med en længere udredning om , hvad det egentligt var det skete, der i maj, og hvad hva'ed nu han hed den gang.

Og min kjære niece, skulle du få brug for en hjælpende hånd, så husk at din mand har en på hver sin arm.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-09-05 18:19

dova - http://www.festdoktoren.dk/talegave/billedfremvisningl.htm

Jeg har jo ikke leget paparazzi, når de var sammen med gutterne/veninder

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-09-05 18:41

[hør] Dét er sgu da let ! ......at løse det lille problem med underholdningen

Invitér blot molokyle med

Jeg simpelthen bare LOVE's bryllupper

Hvis man er rigtig heldig? Får man lov at kysse bruden, når sceansen er ovre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-09-05 18:46

Men hør.. [hør] Det aller bedste ved bryllup'er er :

Man; i sit stille stille sind, kan sidde at takke Gud og Vor Herre ..for, at det ikke gik ud over én selv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-09-05 18:47

Bryllup er det næstværste efter ....rigtig gættet :

BØRN

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-09-05 18:49

Karantænesøster ->

Tag ovenstående som en smule inspiration til din sang/fortælling/kauseri

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-09-05 21:05

Det er nu ikke liige det letteste at blive inspireret af, kære molo

Ihvertfald ikke positivt

Og børn er sq da dejlige - når de ellers er velopdragne (gammeldags ord, hva'....)

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 09-09-05 01:58

Hej moster.

Når jeg skal skrive en sang (jeg skriver mange) og der ikke er særlig mange oplysninger så vælger jeg næsten altid at lave en 'Temasang'. (ved bryllup begynder man først sangen fra tidligst den dag parret mødte hinanden, der skal intet med fra parrets barndom).

Temaet kan være meget forskelligt, et yndet emne ved bryllup er jo selvfølgelig
'Tema - Kærlighed'. Det behøver slet ikke at blive for højtideligt man kan sagtens få en masse sjov flettet ind.

I år er det H.C.Andersen år - hvad med 'Tema - H.C.Andersen' ? Brug evt. nogle citater/titler af hans kendteste eventyr og få flettet brudeparrets navne ind på sjove, fortællende/sigende måder.
Eller måske blot 'Tema - Eventyr'. Eller måske et tema der relaterer noget parret måske er fælles om i dagligdagen.

En anden ting man kan gøre er at alliere sig med en anden bryllupsgæst, så sætter man sig sammen og laver en fælles tale som udgår fra alfabetet. Du starter måske med

...A - ALENE? NIX - ikke mere, nu er i to....
- eller noget i den retning, herefter er det din makkers tur til at tage over :
...B - BLONDER...jeg husker dengang Camilla var på jagt efter skotskternede blondetrusser med elastiksømme..

Osv. Det kan gå hen og blive rigtig sjovt og i to makkere vil med garanti hygge jer mens i planlægger en sådan tale.

Hvis Camilla har en søster eller bror kan du måske få vedkommende til at være makker og han eller hun vil måske endda blive lettet over ikke at skulle finde på noget selv

Tillykke med Brudeparret og hav en dejlig bryllupsfest.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-09-05 04:54

Den er go' vil.du : Hvis jeg (vha. alfabetet) skulle fortælle 28 anekdoter til et bryllup, bliver det da et sølvbryllup inden jeg er færdig og adskillige gæster vil imellemtiden været afgået ved døden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-09-05 06:16

godmorgen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-09-05 10:14

Mor'n miritdk -> Har været nede at tage en morgen dukkert

Carmensmor -> Det jeg tænkte på var lidt 'stand-up' show alá Morad & Risslund, Anden, Dohrset og hva' de 'sjove' drenge og piger nu hedder

Mogens : Er der nogen små børn tilstede ?

..pause

Mogens : Næh..? Det var godt ! Jeg hader nemlig børn.

.. lang pause

Mogens : De lugter så forfærdeligt !

...lang pause

Mogens : Se bare på Bruden ...det fjols; hun er allerede med rogn.

..kort pause

Mogens : Nu ska' den stakkels gom gå i den stank i 18 år !

Man skal nok i forvejen være lidt en 'festabe' ..og hurtig i replikken, for ellers lyder det al for indstuderet og så er det ikke spor morsomt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-09-05 10:29

molokyle:
Lige en lille kommentar til dine filosofiske tanker i kirken

Kærlighed mellem to mennesker og et (efterfølgende) bryllup er livets forret, børn er livets hovedret og børnebørn er livets krydderi! (Måske en lille vending/særning du kan bruge i din sang/tale, Hanne)

Alt behøves ikke at gå op i øl, mb og hornmusik

Du har selvfølgelig ret i, at man kan "skabe sig tilpas tosset" livet igennem, så ingen gider ha' én

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 09-09-05 11:14

Molokyle > Det er ikke rigtigt det du skriver, denne taleform (ud fra alfabetet) er brugt utallige gange og hver eneste gang med stor succes. Du må regne med at der trods alt er bogstaver i alfabetet som man ikke kan tale i lang tid over, f.eks. Z, X og andre. Det er kun fantasien der sætter grænser.

Jeg taler ud fra erfaring her idet sangtekster er noget jeg beskæftiger mig med til hverdag ;)

Forresten..jeg tror du ville blve en herlig festdeltager, så...kender du udtrykket 'globryllup'? - 'Nassebryllup'? Altså..først vandrer du frejdig ind i kirken, du sørger blot for at ligne det, netop hjemvendte, familiemedlem fra Australien. Efter højtideligheden følger du blot efter resten af flokken og finder ud af hvor festen afholdes. Så går du hjem og skifter til aftensdress og når du kan regne ud at festen er godt i gang og der er blevet skålet tilstrækkelig mange gange, vender du frygtelig tilbage og sniger dig ind. Hvis nogen bemærker dig, blinker du med det ene øje og siger 'Uhh..shyyy..jeg nåede det lige, flyet var forsinket.."

Spøg til side...Temasangen har jeg selv brugt flere gange og alfabettalen er herlig - sjov og alvor blandet sammen i en god kombination :)

Knus til alle, nu skal jeg forberede fødselsdag for den yngste ;)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-09-05 01:59

Zebrajagten og fotosafarien i Afrika, på flugt fra løver og souvenirsælgere?, Xenon mistanken om udsivningen/forureningen i etagebyggeriet, der gjorde at parret mødtes på Risøe til et 'rutinecheck' ..de får sgu 'sjove' børn. De behøver aldrig nogen sinde at skulle huske dem på cykellygterne Andre ...???

Ork.. Gud dog og helledussedasse; jeg kan tale i evigheder

Som sagt: Jeg går kun til bryllup for at (tunge-)kysse bruden efter valsen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-09-05 10:31

Milde moster -> Jeg har besvaret din mail

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-09-05 13:02

molo - jeg tror, vi ku' få en go' brainstorm

Ja, dét er ordet - brainstorm - ryst jeres hjerner i en orkan! O.D

Jeg elsker hjerneorkaner! Man bliver så inspireret af det, og der kommer mange gode grin

God messe, dem af jer, der kommer til den!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-09-05 13:02

Ja, for der er ingen emiler, der skal kikkes på!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-09-05 22:11

Nu vil jeg gøre som molo og andre: tale med mig selv...

Jamen, jeg tror altså også, at der må være nogle flere idéer, der ligger og gemmer sig rundt om i landet.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-09-05 22:12

Du har ret kanelbagerjomfru, men de går sq og gemmer på dem.

Skal de mon selv bruge dem og licensen er begrænset?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-09-05 22:14

Jeg vil smutte for nu, moster Hanne, for det her er sq for kedeligt.

Håber, du får en masse gode idéer!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-09-05 22:16

Tak skal du have CM, det er rart, at der er nogle, der tænker på én

Jeg har hørt, du skal lave dukkehus?

Jam, det skal jeg osse - det var da et pudsigt sammentræf, hva'?!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 11:39

Næeh... der sker sjældent det store, når kandu.dk's emil server er nede

Da min kusine blev gift, holdt min onkel en fin tale om, hvorledes brudeparret mødtes et eksotisk sted: New York !

..først langt henne i fortællingen blev det røbet, der var tale om det lokale Discotek

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-09-05 16:15

molo

Har I været på messe?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-09-05 16:18

Jeg sidder og roder med bryllupssangen - jeg kán ikke få brygget noget....

Molo, du bliver nødt til at komme over til brylluppet og underholde med html koder

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 18:01

Messe ? Dét er da først d. 30-09-05 og 01-10-05 i Valbyhallen

[hør] Bryllups invitation ? Jeg er på vej ...hvis det ik' er længere væk end en cykeltur (max. 20 km.) fra Ama'r ?

Jeg lover at komme i genilien (= rene underbukser ..OG strømper )

<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-09-05 22:45

Oh kaj, messen er udskudt

Når du har cyklet de 20 km, stiller du bare Mustangen, går resten af vejen til Kalundborg og ta´r færgen over til hovedlandet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-09-05 22:46

Jeg ser altså gerne, at du kommer i smoking... udover de rene underhylere og strømperne...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-09-05 17:27

...underbukser, uldne strømper ..................og : Cykelhjælm !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-09-05 00:23

Oh, you sexy thing

Hvisker: Jeg tror Miritdk har føsda meget snart.......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-09-05 19:09

Cykelmosler -> Idag ?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-09-05 17:22

Tak for svaret dova.

Jeg har selv fundet på noget sammen med en veninde - vi tog lige en hjernestorm.

Men da du var den, der kom med ordene "lidt inspiration" blev jeg inspireret til at give dig poængerne, da der jo lissom ikk' var det tilløb af fantasifulde idéer...

Hanne