/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
firkantet træklods
Fra : eln
Vist : 3314 gange
100 point
Dato : 08-09-05 13:53

for mange år siden fik jeg en fikantet træklods den kunne skilles ad i 12 stykker og var temmelig svær at samle igen . mit spørgsmål er : hvad træklodsen hedder , er der nogen der kan huske den og navnet på den

mvh.eln

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-05 13:55

rubiks cube

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-09-05 13:56

http://mail.callas.dk/index.php?page=itemview&items=3-8016-8024-22637

Mon det er sådan en du mener, de kan også fås kugle og tøndeformet.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-05 13:58
Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-09-05 13:58

http://thegoodstuffshop.dk/product.asp?product=2759&page=1

Det er ikke Rubiks Cube, det er den af plastic til at dreje på.

mvh dova

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 08-09-05 13:59
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-05 13:59

jaja - princippet er jo det samme

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 08-09-05 14:04

Sidebemærkning - eln, nu er du "skyld" i, at jeg prøver, om jeg kan huske at samle "tingesten"

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 08-09-05 14:35

Hej

Mener bare at den herhjemme i DK blev kaldt for Professorterning og kan købes i en del legetjøsforretninger og boghandler.

mvh

ujbv

Kommentar
Fra : Brunders

Dato : 08-09-05 14:38

Prøv at se på denne http://www.mypuzzle.dk/ Her kan du også finde mange andre former for træ puzzle klodser.

Din klods har ikke noget navn iflg. denne side.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 08-09-05 14:40

ser ud til at den er næsten magen til den der hedder "diamanten",den har bare afrundede hjørner , hvorimod den jeg har er med lige hjørner ,så jeg ved ikke endnu , hvad tingesten hedder , håber balcanard finder ud af at samle den

mvh.eln

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 08-09-05 14:44

Det gør jeg - før eller siden! Den var hel før inden på hylden, og det bliver den igen. - Skægt med et indlæg om noget, man egentlig havde glemt, at man havde stående.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-09-05 15:03

Det er logisk set i alt fald ikke Rubics Cube eller professorterningen - alene af den grund, at eln skriver 12 stykker - alene terningssiderne i rubics cube udgør 26 stykker, når man i frystration smider den ind i en væg....

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 08-09-05 16:43

narrhh erling

Ka' det nu os' pas' at du skulle have problemer med professorterningen (Rubiks Cube), som slet ikke har noget at gøre med den der søges her.....for den hedder kort og godt "Samleklods", og er for øvrigt lettest at samle når den er godt slidt.

mvh dova

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-09-05 16:50

Skal garantere dig for at jeg havde - men kom da ned på et par minutter til sidst - men i guder, det holdt hårdt. Men ganske udmærket underholdning på en dødssyg militær vagt

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 08-09-05 20:28

Jeg er også ved at samle min. Den lavede en kammerat til mig da han var i snedkerlære sidst i 60èrne.

Seipe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-05 21:14

Jeg har lige fundet mandelgaven fra sidste jul frem, en tøndeformet trædims, den er købt i Gads boghandel, kan jeg se på byttemærket, så måske du også kan finde din hos en boghandler og få navnet, eller få bekræftet at den hedder samleklods??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-05 21:17

professor terningen = kubiks cube
http://www.mbsnet.dk/?loc=articles&show=26

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-09-05 21:32

Altså MIRIT

Du bliver ved med den der Professor-plastic-firkant-rubiks-26-dele-cube-dims, som er beregnet til at dreje på (hvis man ikke snyder og rykker den fra hinanden).

Det er ikke den.

Det er en Samleklods lavet af træ, bestående af 12 dele

mvh dova

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-09-05 21:37

Hvis det er den der er vist i Brunders link så hedder den "Pineapple"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-09-05 05:14

god meget morgen - og til dova:
det var lige en smutter at jeg ikke fik skrevet hvem jeg svarede igen med den cube - men det var til Dato : 08-09-05 14:35

æws for et tidspunkt at komme hjem på - det er jo hverken morgen eller nat når man kigger ud (flotte stjerner forresten derude på himlen)

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 09-09-05 07:49

Her er der et spil der ligner det du søger efter. Og det er en firkantet træklods med 25 pinde som skal pudsles sammen.. Håber det er det rigtige

http://thegoodstuffshop.dk/group.asp?group=129

Mvh Cirkelinedk

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 09-09-05 14:54

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 09-09-05 15:03

jeg har været inde på alle de sider der er foreslået ,og der var ingen der var magen til den terning jeg har ,den nærmeste er den der hedder "diamanten" den er magen til, bortset fra at den har runde hjørner,så jeg må foreløbig nøjes med at kalde min "samleklods" som Dova foreslog

mvh.eln