/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hjælp grafikkort problem
Fra : Kosovosoldier
Vist : 298 gange
40 point
Dato : 19-10-02 22:20

Jeg har en xp2200 512 ddr ram ... med et GF3 kort 128ddr ram. Det virker ikke ....når jeg går ind i spil stopper det.
Har DL nyeste driver fra nvidia

Kan godt spille cs i lav opløsning

Kommentar
Fra : Kosovosoldier

Dato : 19-10-02 22:22

kører med xp pro

Kommentar
Fra : Kosovosoldier

Dato : 19-10-02 22:57

JEG HAR ET DFI MOTHERBOARD AD75 SOK. A
HVAD FANDEN SKAL JEG GØRE ????

Kommentar
Fra : Kosovosoldier

Dato : 20-10-02 00:51

har kørt windows update

Kommentar
Fra : Kosovosoldier

Dato : 20-10-02 03:36

HAr DL nyeste chipset

Kommentar
Fra : Kosovosoldier

Dato : 20-10-02 13:21

Det er et agp kort.... hvad med bios hvad skal den stå til ??? 2x agp eller 4 x agp oder was

Kommentar
Fra : User

Dato : 20-10-02 19:09

Undersøg om dit grafikkort understøtter 2x eller 4x AGP...det skulle gerne stå i manualen som fx kan være på driver cd'en til dit grafikkort.

Kommentar
Fra : Kosovosoldier

Dato : 20-10-02 19:29

Der står jeg skal DL VPSD mainboard BIOS updates, drivers, and manuals.... men hvilke ...??? Hvordan ser jeg hvad nummer mit motherboard har ?

http://www.viavpsd.com/download/

Kommentar
Fra : Kosovosoldier

Dato : 20-10-02 20:12

Jeg kan ikke se om det understøtter 2x el. 4x ...
men det er nvidia GF3 ti200 128 DDR
jeg har 2 computer med det samme problem.....
mangler hjælp.....!!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 20-10-02 21:08

Hej!

Indtil du har dit grafikkort til at virke fuldt ud, så start med 2x - derefter kan du sætte det op til 4 x.

M.h.t. til dine problemer med bundkortet, så prøv at gå ind i din hardwaremanual og derefter kigge på producentens hjemmesider, der kan du muligvis hente noget hjælp om hvilke drivere m.v. du skal opgradere.

Er det kun i spil, at grafikkort / PC stopper?

Har du opgraderet med SP1, der er bl.a. rettelser vedr. Directx der netop skulle hjælpe på nogle grafikkort, der stopper ved afvikling af spil.

Mvh
Bjarne H

Fortæl lige lidt mere om hvorledes fejlen udarter sig!

Kommentar
Fra : Kosovosoldier

Dato : 20-10-02 21:17

Det er kun i spil computeren stopper . nogle gange kan du spille lidt ...så fryser den.
Jeg har kørt update . men ikke Service pack 1... kan ikke ....hehe.
Der står ikke noget i manualen om driverer.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 20-10-02 21:42

Tja - så er det meget sandsynligt, at det er en af årsagerne til at dit spil stopper når du ikke har opgraderet med SP1. Prøv at gå ind på spillets web-side og kig under brugergrupper og ofte stillede sprørgsmål for at få evt. hjælp der.

Før SP1 blev færdig var der på nogen spil-sider henvisning til hvordan man kunne odatere Directx uden at installere SP1.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Kosovosoldier

Dato : 20-10-02 21:48

Tro du det ??? det virker underligt. for det er alle store spil den stopper i ..
kan du evt. ikke hjælpe mig...

Kommentar
Fra : Kosovosoldier

Dato : 20-10-02 21:56

hvordan updatere jeg Directx ??? fordi jeg kan ikke kører SP1

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 40 point
Dato : 20-10-02 22:02

Hej igen!

Jeg har desværre ikke den opgradering af Directx; men jeg er meget sikker på, at dine problemer skyldes manglende opgradering af SP1. Det er Microsoft selv der har erkendt og skrevet af de havde en fejl.

Prøv at gå ind på nogle af siderne vedr. spillene og kig efter opgraderinger.

Hvis spillene ikke benytter Directx er det ikke sikkert, at du får fejl.

Jeg mener, at have fundet årsagen til din fejl; men er desværre ikke i stand til at hjælpe dig mere end at bede dig om at opgradere med SP1.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Kosovosoldier

Dato : 20-10-02 22:09

kan ikke finde updaten....man må da kunne få maskinerne til at virke uden SP1

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 20-10-02 22:17

Hej igen!

Ja muligves, hvis man kan finde en opdatering, der kan lave den samme opdatering af Directx som SP1 gør - ellers tror jeg ikke du får det til at virke.

Eller så prøv at installere Windows 98 eller anden Windows og installer Directx 8.1 og 1.b så tror jeg det kører!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Kosovosoldier

Dato : 22-10-02 23:43

det kørere ikke ..... har opdate SP1

TRo du det er fordi GF3 ikke kan kører med mit motherboard

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 23-10-02 00:17

Hej igen!

Sikken noget l... - hvorfor tror du, at dit GF3 kort ikke kan bruges med dit bundkort.

Hvad hedder dit GF3 kort helt nøjagtig?

Jeg vender tilbage lige om lidt med lidt mere. Kunne du så ikke i mellemtiden prøve at give mig svar!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 23-10-02 00:44

Hej igen!

Her er et link, så du kan se hvad der står i din BIOS m.m.:
Her finder du alt vedr. bios http://www.wimsbios.com/
Du kan også downloade programmer der der kan fotælle hvad der står i bios, som du herefter kan udskrive.

Jeg henviste til dette link, netop fordi det var den henvisning og bios-program-side, som jeg er stødt på og hvor man kunne få de fleste oplysninger.

"Technet" har været så venlig at vise udskrift af sin Bios på kommentaren ovenover.

Jeg har ikke kendskab til bedre Bios-sider; men jeg burde nok have skrevet lidt mere om hvordan og hvilket program du kunne bruge.

Men som Technet skriver først http://www.wimsbios.com/ dernæst vælger du BIOSnumbers og der er der link til download af bl.a. CTBIOS v1.5 og hvis du vil vide benævnelsen på chipsæt så kan du downloade ctpci330.zip

Efter min mening og kendskab er det på dette link http://www.wimsbios.com/ at man finder den største samling af oplysninger vedr. BIOS, Flash, Chipsæt og endvidere er der et Forum hvor man kan stille spørgsmål og se kommentarer fra øvrige samt søge på kommentarer og svar.

Ovennævnte er udpluk fra http://www.kandu.dk/dk/spg/7442

Efterfølgende er en en rettelse i registreringsdatabase, der muligvis kan afhjælpe problemet, har hjulpet mange hvor Windows XP stoppede uden grund - men på EGET ANSVAR og HUSK BACKUP af regisstreringsdatabasen før du retter.

Well windows seem to have a REALLY big problem when it comes to reading AVI files. It seems that when you click on an AVI file in explorer, it'll try to read the entire AVI file to determine the width,height, etc. of the AVI file (this is displayed in the Properties window). Now the problem with Windows is that if you have a broken/not fully downloaded AVI file that doesnt contain this info, Windows will scan the entire AVI file trying to figure out all these properties which in the process will probably cause 100% CPU usage and heavy memory usage.

To solve this problem all you have to do is the following:
1. Open up regedit
2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Voila! Please not that this will no longer provide you with the windows properties displaying the AVI file information such as width, height, bitrate etc. But its a small price to pay for saving you resources.

NOTE: Please use caution when using regedit. Improper usage may cause windows to behave imcorrectly. Also, I cannot be held resposible. Backup your registry first.

Tweak written by or based on information submitted by Mehran Ahmad

Copyright © 2001-2002 TweakXP.com

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 23-10-02 01:00

Hej igen!

Se endvidere lige http://www.kandu.dk/dk/spg/7469

Du skriver, at du har opdateret med de seneste drivere; men prøv at kigge på dette sted:
http://www.tweakup.dk/HTML/download/nvidia.htm?PHPSESSID=c13c16ca594877a708937a30294e83c4

Der finder du mange forskellige driverversioner; men prøv først at installere sidste nye driver fra Nvidia, som du finder her: http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_30.82

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Kosovosoldier

Dato : 23-10-02 13:45

Jeg byttede mit GF3 med et GF4 ti 4600 128 DDR..
NU VIRKER DET !!!

Tak for hjælpen Bjarne