/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fladskærm
Fra : tomsen2004
Vist : 363 gange
100 point
Dato : 07-09-05 19:59

Jeg skal til at købe en fladskærm og har set en 19" LCD skærm på tilbud.
Hvad er forskellen på en LCD skærm og en TFT skærm. Hvad skal man eventuelt være opmærksom på??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-09-05 20:32

Man kunne også skrive LCD TFT skærme.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-09-05 21:25

Der er jeg nu ikek helt enig... TFT skærme er næsten alle Fladskærme idag...
De første LCD skærme skulle man sidde meget midt for skærmen for at kunne bruge den - "den" den ellers skiftede farver efter betragters placering..
TFT skærme har et breder synsfelt hvor skærmen har de rigtige farver...
Bedst placering er også midt for ved en TFT skærm
mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-05 21:30

http://www.bording.net/edb-leksikon.htm
Jeg mener også at opdateringstiden blev bedre da man lavede TFT...
Men det kan jeg ikke finde dokumentation for...
mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : tomsen2004

Dato : 08-09-05 08:20

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Jeg har besluttet mig til at købe en FTF skærm.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-09-05 09:02

Hej Tomsen
Inden du smutter ud og køber din nye skærm, så prøv lige at se på en Xerox Flat Panel LCD Monitor, med "se" mener jeg gå ind til en forhandler og se billedet på skærmen - du bliver noget overrasket
Sidder selv bag en 19" XA7-19i og der er altså "guf" opdateringstiden er f.eks 8ms du kan læse mere om den på http://www.xerox-displays.com/7series.html?product=WCP35&page=modl
Min er indkøbt igennem http://www.pyro.dk/shop/default.asp pris kr. 3.625,00
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-09-05 09:09

NB: Ved godt henviste side ikke siger 8ms, men det er den - se via Lyngby Data linket (+ det står på kassen fra Xerox)

Citat
Specifikationer:
Mærke / Model Xerox / XA7-19I-8
Størrelse / Visuelt 19" TFT (Xerox kassen siger LCD)
Dot Pitch 0,294mm
Opdateringhastighed 8 ms
Kontrast 800:1
Lysstyrke 250cd/mx
Max. opløsning 1280 x 1024 @ 75 Hz
Optimal opløsning 1280 x 1024 @ 75 Hz
Tilslutning DVI
Vægmontage VESA
Farve Sort /Alu
Vægt 6,3kg
Garanti 3 års on-site garanti
Bemærk Glasplade på fronten