/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Antivirus og Netværk starter først efter~
Fra : Jenskumar
Vist : 470 gange
500 point
Dato : 07-09-05 18:44

Hej… Når min computer starter op, så går der næsten 5 min før netværket og antivirus er starter op. Computeren arbejder slet ikke i de 5min. Nogle der ved hvad jeg kan gøre ved dette problem?? Har tjekke spyware og virus, der var ikke noget. Køre med Windows XP professionel.

På forhånd tak

MVH.

Jens

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-05 18:50

Jeg tror nu alligevel godt det kan være en virus, evt. i bootsektoren.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-05 18:50

har du kørt vedligeholdelse og ryddet godt op ?????

er der for mange programmer der starter måske ?????

Kommentar
Fra : Jenskumar

Dato : 07-09-05 19:25

Har Kasper Antivirus som skulle fange 99% af alle virus, og har via msconfig i Windows set hvilket programmer som starter med Windows, og den arbejder jo slet ikke i de 5 min før den begynder på at starte netværket og antivirus program..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-05 19:37

Prøv at gå ind på dette link, lav en bootdiskette, og tjek derefter for virus (det kan måske være at det lige er den ene % der spøger) http://www.norman.com/dk

Kommentar
Fra : Jenskumar

Dato : 07-09-05 19:41

Det er desværre min Bærbar som har fejlen, og den har ikke Diskette, kan jeg ikke tjekke Bios for virus på andre måder?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-05 19:44

ehm..... prøv at se dette link http://www.arlet.dk/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-09-05 19:44

så brænd det ned på en cd og start på den

Kommentar
Fra : Jenskumar

Dato : 07-09-05 20:49

Har nu prøvet at kører en virus-scan og de andre system værktøjer som arlet.dk anbefalder, men problemet er der stadigt. Har også prøvet at geninstallere drivere...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-05 05:17

arlet har vist lidt travlt for tiden - så hvis du vil have gennemgået en hijackthis så hent den og send ind til www.spywarefri.dk - så du kan være sikker på at der ikke er noget snavs på din pc i første omgang. (du kan hente den både hos arlet og spywarefri,

prøv lige at finde ud af om der måske starter for mange programmer under startup - det kan jo være årsagen

Kommentar
Fra : Jenskumar

Dato : 08-09-05 07:11

Har via msconfig sikret mig hvad der starter op, og det ser meget rigtig ud, har tjekket hvert enkelt fil.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-05 08:05

Jenskumar, jeg ville bide i det sure æble, og formatterer den, og simpelthen starte forfra

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-05 11:43

jeg ville sende hijackthis til gennemsyn som før omtalt - så er det i hvertfald udelukket

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 08-09-05 11:46

Hej Jenskumar

For at kunne råde og "vildlede" dig skal du af med flere oplysninger:

1) logger du på et firmas netværk med din bærbare eller er den stand alone??
Med XP proff er der forskellige indstillinger til netværk, så hvis den er sat til at din klient ligger på serveren, så skal den hente din profil ned - virusscanne og derefter køre videre. Alt dette sker i RAM/CPU, og derfor kan du ikke se HDD flytte sig - kun i Task manager kan du se en process æde 80/100% af CPU usage.

2) hvilke andre programmer er installeret???
Har du andet end XP Proff + Kaspersky antivirus som evt. er blevet opdateret indenfor den sidste måned, for en rettelse i SP2 opdateringerne afleder ofte andre programmer også skal opdateres.

3) Har du defragmenteret din harddisk for nyligt???
Et af de største forsinkelser på harddisken er at den ikke er defragmenteret - så gør det - men inden skal du lige lave 4) først

4) Har du checkket for bad sectors/bootsektor problems.???
Højreklik på din harddisk - vælg egenskaber og 2. faneblad skal du klikke på UNDERSØG NU, og afkrydse begge felter. Derefter genstart, så scanner den harddisken for fejl (også i reg databasen etc.) og hvis du har fejl/rod i dine registreringer så bliver de rettet.

Hvis du melder tilbage på disse 4, så kan vi arbejde videre derfra.

Lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-05 11:59

ooooooooh den var lige værd at gemme lars

Kommentar
Fra : Jenskumar

Dato : 08-09-05 18:05

Min bærbar er ikke med i noget netværk eller noget, opretter kun trådløs forbindelse til Internettet når jeg er på min skole. Det eneste jeg har installeret her på det sidste er Google Dekstop, og det starter der også op med computern. Har selvfølgelig prøvet at geninstallere det , men det hjalp ikke. Har også defragmenteret hardisken, og kørt det som står beskrevet i punkt 4, det hjalp hellere ikke. Har så prøvet geninstallere windows oveni det gamle, der jeg ikke vil miste mine filer,men fejlen er der stadig... har også prøvet at geninstalleret alle netværks driver, men så er det kun antivirus som bare åbner sent. Som en sidste ting har jeg fjernet alle de updateringer som er blevet installeret på computer, men det hjalp helllere ikkke... Kan virkelig ikke forstå hvad det er for en fejl, og er der ikke noget andet jeg kan gøre end at formetere der jeg har rigtig mange filer som ikke vil miste.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 08-09-05 18:28

Da du åbenbart har gjort ALT, ser jeg ikke anden udvej end at lægge alle filerne over på en anden pc/cd eller usb, alt efter hvor meget du vil gemme, og formatterer alt, desværre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-05 19:34

brænd de filer ud på cd eller dvd du ikke vil miste og så kør den formatering

Godkendelse af svar
Fra : Jenskumar

Dato : 08-09-05 19:45

hmm... Ser ikke ud til at der andet jeg kan gøre, tak for de gode forslag.

Mvh.
Jenskumar

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-05 19:50

Håber den tidsbesparende pc kommer til at virke nu )