/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Ruter..
Fra : RaB
Vist : 338 gange
200 point
Dato : 07-09-05 18:13

har købt en en Belkin ADSL2 modem med High-speed mode wireless-G-ruter.. med kan ikke connect.. der er lyse på den, så den skulle jo virke. men kan bare ikke komme på nette.. når jeg går ind i setup på router står der den ikke er connect Er der nogle der kender noget til det..??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-09-05 18:24

Hvis dine kabler er i orden far ADSL splitter til ADSL modem er i orden - Skal den så ikke bare have tid til at komme på nettet ?

Har du kontakt med router fra din PC ? Kan din PC se Router ?

hvis du vælger KØR - og skriver CMD får di en "dos skærm" her står der C:\ _ her skriver du IPCONFIG

Hvis din PC har fat i Router skriver den at den har en IP adresse f.eks 192.168.1.2....

Hvis den har det så har du hul til router...

Hvis ikke skal du køre guiden til at oprette forbindelse til trådløst netværk....

Men der lidt du kan kigge på.
(evt læse lidt i brugsanvisningen... der står nogen gange kloge ord...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 07-09-05 18:51

den finder godt router altså det med ip'en.. men det er ikke trådløst jeg vil ha installert endnu.. starter bare med alm ledning.. hvad skal jeg så gør nu..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-05 19:01

Inden du river håret af dig selv, må du ikke udelukke, at der kan være fejl på dit modem, vores var defekt, og inden vi fandt ud af det, var manden og et par hjælpere blevet gråhårede/skaldede

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-09-05 19:13

Hvis du ikke bruger den trådløse del endnu, så slå den fra i menuen. Så sikre du dig at andre ikke kan gå den vej ind i dit netværk.

Alt for mange routere er født med en alt for gammel firmware. Sørg for at få hentet den seneste opdatering. Gem også linken til router producenten, så du jævnligt kan checke for opdateringer.

Du har forbindelse når du kobler din PC direkte til nettet, men når du sætter routeren imellem, så er det vel at du ikke har forbindelse! IK?

Kommentar
Fra : kingko

Dato : 07-09-05 19:20

severino det her er en med modem og roter i en.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-09-05 19:26

Jeg tror du lige skal Slukke din router uden at tage kablerne af... og slukke din PC...
Så skla du tænde din Router og lade den starte op... Den har noget opstart den skal igennem og når den har været tændt i og lamperne bliver rolige.... venter du lige lidt og så tænder du din PC....
Hvis den ikke kommer på nettet kan du prøve om du kan kommet på nettet uden om Routeren,,,,
ved at sætte PC direkte til dit ADSL modem..
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-09-05 19:27

så kan du vist springe sidste del af mit indlæg over....

Kommentar
Fra : kingko

Dato : 07-09-05 19:31

benjamin ruter og modem er i en box altså kun en box

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-09-05 19:54

Med eller uden, sammen eller hver for sig!?
Under alle omstændigheder, så har han ændret den MAC adresse som han bruger som ID over for sin internet udbyder, og derfor ikke bliver koblet på, da netserveren ikke kender den registrering med denne MAC adresse.
Så du skal have nettet til at acceptere din nye opkobling.!!!

Kommentar
Fra : kingko

Dato : 07-09-05 20:33

severino hvordan det....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-09-05 21:20

Du skal ringe til din udbyder af ADSL og spørge om der er dynamisk tildeling af IP adresse...
Jeg formoder at du have lagt IP adressen ind i din router hvis der ikke er dynamisk tildeling.
Har du set om der der var et xx.xxx.xxx.xx på vejledningen til din gamle opsætning?
Du skal også sikre dig at udbyder ikke kræver godkendelse ved - opkobling.
Men hvis du ringer til den vil de sikkert gerne hjælpe dig videre...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : kingko

Dato : 07-09-05 21:25

benjamin det er dynamisk det er hos tdc

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-09-05 21:49

Hvis den er dynamisk (DHCP) så sæt det op med din "alt i et boks" - tilslut de maskiner du har, og sluk for alt, når du går i seng.
Start så det hele op igen i morgen, så skulle TDC gerne have glemt din IP adresse, og kobler dig op igen.
Det kan normalt lade sig gøre fordi du er sluttet direkte på systemet, da du bruger din telefonlinie indtil centralen.
Havde det været et TV-kabelnet, så ser det anderledes ud, da der her er mange brugere der kobler sig til det samme coax kabel, og derfor er nød til at hente ID i form af den registrerede MAC adresse.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-09-05 22:01

Så skulle den bare hoppe på....
Men det er godt lige at gøre som severino skriver.
og se hvad der sker...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : kingko

Dato : 07-09-05 22:14

hvad skal være slukket pc, skal min alt i en også slukkes

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-09-05 21:24

Ja alt skal slukkes så der ikke er forbindelse til din udbyder. Så glemmer han din MAC adresse.
Når du så ca et halvt døgn efter, tænder for din "alt i et boks" så vil den forsøge at få forbindelse. Dette kan tage lidt tid, da den skal finde en ledig IP til dig.
Når så dit discolys falder til ro, så kan du tænde for din PC. Så skulle den gerne give huld igennem til den store geografi.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-09-05 12:21

RaB hvordan går det?
Er du gået i sort?