/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Elendigt batteri
Fra : keven
Vist : 1150 gange
100 point
Dato : 07-09-05 17:31

Hey..
Tænkte på, hvis ens batteri til telefonen(nokia) er blevet temmelig slidt, findes der ikke en måde hvorpå man kan "genopfriske" det? Mener at ha' hørt noget om at ligge det i fryseren en dags tid.. men er ikke sikker..
På forhånd tak!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 07-09-05 17:37

Det virker usikkert. Det bedste du kan gøre er, at købe et nyt til et par hundrede kroner, eller købe en helt ny telefon. De der underlige hjemmebryggede tricks tror jeg ikke meget på.

Hvis du lader batteriet HELT op HVER gang, og det alligevel er meget ringe, er der nok ingen anden udvej end at kassere det. (Selvom i sikkert har haft det sjovt i lang tid. Den vej skal vi jo alle..)

Accepteret svar
Fra : umak

Modtaget 110 point
Dato : 07-09-05 18:02

jeg har prøvet at lægge et batteri i fryseren og for mig virkede det fint man skal bare huske at tøre det af før man sætter det i telefonen igen og husk at lade det helt op

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 07-09-05 18:25

Hm.. Det er stadig usikkert. Hvis telefonen er ret ny, dækker garantien formodentligt ikke, hvis du fryser batteriet ned.

Kommentar
Fra : umak

Dato : 07-09-05 18:40

det kan man ike se og hvis teleronen er så ny så er der jo kun en ting at gøre og det erat gå til foretningen hvor man har købt den

Kommentar
Fra : binky

Dato : 07-09-05 19:47

Hey keven
Min telefon gik på halv hver dag, selv om den for det meste kun blev brugt som vækkeur. Samtaler var sjældne. På grund af sygdom skulle jeg ikke bruge den, så den fik lov at gå ned. Selv efter 3 dage var den ikke død, selvom den havde bippet rød i de dage. Det havde alligevel hjulpet, for nu skal den kun lades op hver 4. dag, og det er ikke fordi, den er flad, bare fordi jeg har det bedst med et helt opladt batteri. Mit råd er, at du prøver at lade den dø så længe som muligt. Min tlf. er 3 år gammel, men den fungerer som ny nu.
mvh
binky

Godkendelse af svar
Fra : keven

Dato : 16-09-05 15:18

Tak for svaret umak.