/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Streaming af musik på hjemmenetværket
Fra : andreasf
Vist : 411 gange
50 point
Dato : 07-09-05 13:26

Jeg kunne godt tænke mig at streame musik (og evt. video) fra min stationære på kontoret til en ældre bærbar i stuen. Jeg har tidligere forsøgt at køre det direkte over den trådløse forbindelse, men det er for ustabilt. Hvis man kan streame det vil hak jo kunne undgås.
Min stationære kører XP og den stationære kører windows 98.

Er der nogen idéer til hvilke programmer man kan bruge?

mvh

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 07-09-05 17:29

http://licensekey.realnetworks.com/rnforms/products/servers/eval/index.html?ulf=b
real har en lille gratis server, helix, der kan klare op til 5 samtidige streams.
Jeg kender ikke noget til den, så hvis du går i gang må du da gerne dele ud af erfaringerne

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 07-09-05 17:40

Nu er ikke stor fan af at bruge realplayer. Men ellers ser det egentligt fornuftigt ud. ville dog gerne kunne streame til WMP eller winamp.

mvh

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 01-10-05 11:17

Du kan downloade wmrecorder på microsofts hjemme side... det kan streame til mediaplayer og er gratis... det virker fint....

og hvis du installere winamp web interface plugin kan du fjernstyre dit winamp via en "hjemmeside" (som pluginet broadcaser fra din stationere) på den bærbare.

eks.:

På den stationere køre winamp og wmrecorder.

På den bærbare køre du mediaplayer og styre musikken via hjemmesiden

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 12-11-05 15:52

Guide til opsætning af Windows Media Encoder 7.1 findes på:

http://www.familiendanmark.dk/undersider/lars04filer/WME71/INDEX.HTM