/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Flere mails??
Fra : Annehvid
Vist : 1032 gange
200 point
Dato : 07-09-05 01:05

Hejsa alle Kanduer .
Hvordan sender jeg mails til alle mine kontakt personer , uden at de ser hvem jeg ellers har sendt til ?
Håber i kan hjælpe. PFT
Knuss Anne

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 210 point
Dato : 07-09-05 01:29

Hej Annehvid

Du sætter adresserne i BBc feltet.

Hanne

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 07-09-05 01:29

Ved at sende det til bcc

Når nu laver ny mail, trykker du på cc, så kommer dialogboks med personer. Dem du sætter ind ved bbc er skjulte for andre....

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 07-09-05 01:30

Ved at sende det til bcc

Når nu laver ny mail, trykker du på cc, så kommer dialogboks med personer. Dem du sætter ind ved bcc er skjulte for andre....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-05 05:01

mailen er faktisk ikke skjult men gemt - man ser i meddelelseskilden hvem det også er sendt til og kan derpå have adgang til mailadresser der ikke vedkommer én - men ellers er det måden

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-05 05:04

mail adressen altså

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-09-05 09:45

CC står for Carbon copy! Altså en meddelse der bliver "taget" kopi af hvor alle kan se hvem der har modtaget en kopi!
BCC står for Blind carbon copy og er netop beregnet til at skjule alle de andre modtagere af meddelelsen! når du trykker på adressebogikonet ud for Cc feltet i Outlook Express dukker der en menu op! Du tilføjer så de kontaktpersoner du vil sende mail til ind i de nederste felt Bcc!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-05 09:48

Tedd - kig i kilden de fremgår nok så tydeligt der - men er tilsyneladende skjult !

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-09-05 09:52

Ja, men som Mirit skrev 05:01, kan modtager under egenskaber & kilde se, hvem der ellers er sendt til. Det er kun på selve meddelelsen, øvrige modtagere er skjult. Der er kun en metode, og det er at sende enkeltvis.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-09-05 09:53

- Kom for sent - undskyld Mirit !

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-09-05 09:55

eneste ulempe ved Bcc/CC
når man videre sender en sådan mail dukker samtlige mail adresser op !!
de bliver opsnappet som spam mail på mange mail-servere og når ikke frem til modtageren.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-05 09:58

ohh ja dk - det har du ret i

haha balcanard - fin opbakning

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 07-09-05 18:05

Vær opmærksom på at skrammelet (MS Outlook) har en ret markant begrænsning på antallet af modtagere.

Og i modsætning til hvad mirit hævder, så virker bcc faktisk.
Mails sendt bcc indeholder ikke listen med modtagere og man kan ikke benytte "besvar alle" til at spamme sine omgivelser.
Modtagere er i kildekoden angivet som undisclosed recipients.

Er det ikke godt nok (vil du fx have modtagerens mail på hver enkelt mail, skal du sende rigtig mange mails eller vil du bare gerne have mere styr på hvad der foregår), må du have fat i andre løsninger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-05 18:25

nuber - hvis du har to adresser så prøv lige at sende til dig selv - kilden viser adresserne !

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 07-09-05 19:42

Hej

Jeg er enig med dem som siger at BCC er helt hemmeligt. Har selv ledt efter de øvrige modtagere i e-mail jeg har modtaget på den måde, og fandt dem ikke.

Kan forøvrigt huske at en af job-børserne på Internettet på et tidspunkt kom til at sende i CC feltet og fik drøje hug for det, fordi de skulle sende i BCC og dermed hemmeligt. Hvis BCC virkelig ikke er 100% hemmeligt, så ville det jo ikke tjene noget formål at bruge BCC.

Hvis nogle kan give en præcis opskrift på hvordan man ser de øvrige modtagere (som har stået i BCC feltet), så vil jeg godt have opskriften.

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 07-09-05 19:51

miritdk: Ja, jeg har testet og nej, adressen står som undisclosed recipients - også i kildeteksten
Jeg har prøvet alt hvad jeg kan, adresserne bliver holdt skjult

Jeg har også testet på størrelsen, hvis mailen er sendt bcc ændrer det ikke på mailens størrelse om den er sendt til 1 eller 100.
i modsætning til mails der er sendt cc

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 08-09-05 06:59

Ja men altså: Måske er der forskel, om man bruger MS Outlook eller Outlook Express. Bruger selv OE, og DER kan man altså i "Disposition-Notification-To" se, hvem der er sende "BCC" til. - Kender ikke til brugen af MS Outlook.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 08-09-05 08:30

Heller ikke i OE kan jeg (som modtager) se andre modtagere når mailen sendes bcc.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 08-09-05 09:09

Så må vi ligegodt have forskellige versioner af OE. I detaljer under "Egenskaber" står det højt og tydeligt under "Disposition-Notification-To", hvem der også er sendt til. Min OE hedder 6.00-2900.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-09-05 09:14

Hi hi, og jeg som troede, at et enkelt lille svar denne gang, var nok

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 08-09-05 09:25

Har nu til forsøg oprettet Hotmail & Gmail - og bøjer mig dybt i støvet. Nu vises det IKKE, at der er sendt BCC. De forsøg, jeg lavede i går, var udelukkende til xxx.mail.dk og xxx.tdcadsl.dk (og de er begge fra TDC), men dér kunne man altså se det. - Beklager dybt min påståelighed og mange gange undskyld !

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 08-09-05 09:25

Balcanard: OE 6.00.2800
punktet "Disposition-Notification-To" optræder ingensteder i kildetekst eller detaljerede egenskaber

Og mailen ændrer ikke størrelse af at blive sendt til flere.

Og Camillasmoster du (holder bare kæft og) tager dine velfortjente point for en 100% korrekt løsning

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 08-09-05 09:31

Accept!
Når tdc roder med IT plejer det at gå galt

Det var nok værd at forske lidt i om TDC's smtp-servere overhovedet overholder reglerne, det er meget trist hvis massemails kan opsnappes og udnyttes af spammere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-05 11:35

hmmm - skulle det være et tdc problem ??????

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 08-09-05 11:48

måske - normalt må modtagere ikke på nogen måde kunne få viden om de øvrige modtagere af en mail sendt bcc.

Alene for at undgå at spammere får alt for let spil.

Jeg ved ikke om det skyldes en fejlimplementering af mailprotokollerne hos tdc, men det ville ikke være første gang.

reglerne og mulighederne er beskrevet her

http://www.faqs.org/rfcs/rfc2822.html
afsnit 3.6.3

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-09-05 13:00

nuber

Godkendelse af svar
Fra : Annehvid

Dato : 12-09-05 15:32

Tak for svaret Camillasmoster.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-09-05 09:52

Velbekomme Annehvid

Nogle gange kan det være så enkelt

Ha' en go' dag!

Hanne