/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bag_bremse fiesta(nye rør)
Fra : nejrup
Vist : 516 gange
100 point
Dato : 06-09-05 20:41

bagbremsen virke ikke;bremsen er udluftet og der kommer også bremsevæske uden luft.
det er efter der er kommet nye rør på,kan det være skidt i hjulcylinder ???

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-09-05 21:36

Hejsa...
Hvis pedalen ikke bliver hård - er der stadig luft.....
Eller også er der en samling der ikek er helt tæt så den trækker ny ny luft.....
Hvis pedanen er fjedrene (lidt ala koblingen) men bliver hård - uden at pedalen synker... er systemet tæt men der er bare luft i...
Synker pedalen langsomt når du træder på den er rørne utætte...
Så du skal nok lige udlufte noget mere....
mvh Benjamin.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-09-05 21:38

Glemte lige at "lidt" skidt i en hjulcylinder,,,, hvis stemplerne kan bevæge sig er ikke noget man opdager... Hvis stemplerne hænger bremser den men vil ikke slippe igen. i Værste fald kan den sletikke bremse på pågændende hjul..
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-09-05 22:02

Jeg er ikke "Fiesta-mand", men jeg ka ikke dy mig for at foreslå, at kigge lidt på 2 kredsventilen der kan være blevet blokeret under arbejdet. Hvis den "hænger" efter at have lukket for den åbne kreds vil symptomerne være som du beskriver.

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 100 point
Dato : 06-09-05 22:19

Tjek dine hjulcylindere at stemplene kan bevæge sig.De kan have rustet fast.Og set bilen ned på hjulene når du lufter ud.pga. den lastafhengige ventil.Kan du bevæge den ventil?
alimak

Kommentar
Fra : nejrup

Dato : 06-09-05 22:36

der skulle være belastning på baghjulene,ellers lukker alb ventilen,hjulene hang frit-ingen bremse.--klodsede hjulene op ved at sætte bukke under bagakslen-så kunne den bremse,det er nok noget med vægt på baghjulene.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-09-05 22:40

Belastningsventilen!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-09-05 22:41

..eller lastafhængighedsventilen som Alimak kalder den.

Godkendelse af svar
Fra : nejrup

Dato : 06-09-05 22:59

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-09-05 23:03

Tak selv
alimak