/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
"Tysklands cykel"
Fra : LASWILD
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 06-09-05 19:03

Jeg har lige købt en motorcykel fra Tyskland, den er dog synet her i Danmark d. 8/8-05. Der forefindes ligeledes papirer på toldsyn, samme dato 8/8. Cyklen er fra marts 87`. Hvad skal jeg nu gøre? Vil det ikke være billigere for mig at vente med indregistreringen til efter marts næste år? Kan jeg godt shine cyklen op her i vinter uden at det vil blive dyrere for mig i afgift næste år? Hvad med vinteropbevaring? Hvordan foregår det? Der er tale om en vandkølet intruder!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 06-09-05 19:40

Beregningen af en MC går ud fra hvad en tilsvarende model koster her i landet.

Så måske bliver den lidt billigere ved at vente.

M.h.t. at shine op, så er det sådan, at nogen køretøjer bliver indkaldt til besigtigelse når afgiften er betalt.
Den skal ikke beses i forb. med vurderingen, der som sagt går efter nogen brugtpristabeller. Du får bare at vide hvor meget der skal indbetales.
Når der så går et stykke tid, kommer der enten en endelig opgørelse hvor du risikerer at skulle af med flere penge, eller du får måske lidt tilbage.

Hvis det viser sig, at efterregningen bliver så stor, at man synes det er for meget, kan man vælge at lade være med at betale, og få det beløb man har betalt tilbage....Men ikke hvis der er kommet plader på!!!
Og så kan man selvfølgelig ikke bruge MCen til meget andet end ophug eller sælge igen uden afgift.

Vinteropbevaring:
Sørg for den står et sted hvor der ikke er fugt.
Batteriet pilles af og stilles et lunt sted, og lades op en gang om måneden.
Skift olie på MCen (skal skiftes igen sammen med filter til foråret).
Smør/sprøjt nogen rustbeskyttende på crom-dele.
Hvis der er centralstøtteben, så sæt den på det, og lav så dækkene ikke hviler på jorden og bliver trykket skæve hvis den skulle tabe lidt luft i løbet af vinteren.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-09-05 19:42

Glemte lige i forb. med: "Når der så går et stykke tid, kommer der enten en endelig opgørelse hvor du risikerer at skulle af med flere penge, eller du får måske lidt tilbage." Og ligeledes kan der samtidig ske at komme besked om, at man vil besigtige motorcyklen før den endelige afgiftsberegning.

(Det plejer at være inden for 3 måneder efter indbetaling)

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : LASWILD

Dato : 07-09-05 17:04

Tak for svaret dova.