/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Emesen
Fra : Fijala
Vist : 2352 gange
50 point
Dato : 06-09-05 17:37

Jeg har læst dit tip og har også afprøvet det, men kan ikke bruge port 465 til udgående. Bruger standard port 25 og det fungerer fint. Hvorfor nu det.
Jeg har dog en person der ikke kan maile til mig, men alle andre steder fra, fungerer det fint.

Bruger gmail og outlook express. (kan ikke fordrage outlook, den bruger jeg på jobbet)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-05 18:40

På min Outlook Express:

Egenskaber for pop.gmail..com
Avanceret
Udgående = 465
Indgående = 995

[V] denne server....................

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-05 19:19

Ja sådan har jeg også indstillet mit, men får flg. fejl

Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'pop.gmail.com', Server: 'asmtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Port: 465, Sikker (SSL): Ja, Socket-fejl: 10051, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 06-09-05 19:42

hvis du anvender TDC's asmtp server til at sende mail, kan du kun bruge den e-mailadresse, du fik fra TDC. hvis du vil bruge din gmail adresse, skal du ændre smtp-serveren (afsendelse) til smtp.mail.dk
så virker det
kattefar

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 06-09-05 20:02

Mystisk - vores forbindelse går også via TDC.
Prøv port 587 i stedet for 465

IFLG. gmail
Outgoing Mail (SMTP) Server - requires TLS:    smtp.gmail.com (use authentication)
Use Authentication: Yes
Use STARTTLS: Yes (some clients call this SSL)
Port: 465 or 587

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-05 20:16

Ja jeg har forsøgt at svare men kandu ville ikke rigtigt.

Kattefar jeg kan godt anvende asmtp som udgående og har gjort det lige siden jeg fik gmail, om det er med eller uden - a - er lige fedt.
Jeg kan bare ikke bruge port 465, mne er nødt til at bruge port 25 som er standard. Hvis jeg klikker at i sikker forbindelse ved udgående dutter det heller ikke, hverken ved den ene eller anden.

Det hele fungerede jo, men jeg ville jo lige afprøve emesens tip.
Nu har jeg dog klikket så meget at jeg skal bruge mit kundenr. ved TDC og hvor er så lige man har lagt det henne

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-05 20:23

det virkede med 587, med ikke kryds i ssl.

Hvorfor skulle jeg egentlig bruge en anden port end 25, er det noget med sikkerhed af gøre?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-05 20:56

Aner det ikke - men det siger gmail.
Det kunne være at port 25 er spærret/forbeholdt hos nogle udbydere/konti.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-05 21:04

ja ok så, men det virker lige så godt om jeg bruger port 25 eller 587. Jeg kan dog ikke krydse af i ssl for udgående, så virker det ikke.
Hvem skal nu have point. Eyvind bruger dem vel ikke, så om emesen vil have dem???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-05 21:11

Eyvind og Emesen er ligeglad.
Du ved godt at du kan have flere pop mail i din Outlook Express.
Jeg har selv 5 stk. kørende i samme OE5.
2 hotmail (endnu)
2 gmail
1 lokalnetmail

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-05 21:27

Yes yes med flere mailkonto, men på denne pc vil jeg kun have den ene. Denne pc er helt og holdent forbeholdt mig og ingen andre roder i den. Mine 3 andre pcer har også både hotmail , gmail og hvad ved jeg.
Selv min søn har så mange adresser som har har fra de sider hvor hans websites er hosted, så jeg snart ikke ved hvad jeg skal sende til.

For at gøre spørgsmålet helt færdig, så har jeg en svoger som ikke kan sende til min gmail på denne pc. Hvorfor ved jeg ikke men han får denne besked tilbage.

This is the Postfix program at host pfepa.post.tele.dk.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The Postfix program

<fijala-gmail.dk>: host mail.gmail.dk[195.249.40.142] said: 550 Error in User
Lookup <fijala-gmail.dk> (in reply to RCPT TO command

Det er den eneste adresse han ikke kan sende til og her har jeg jo ingen problemer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-05 21:30

gmail er en .com adresse

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-05 21:35

For sulan da. det har jeg ikke engang selv lagt mærke til. Ho ho, så har han sgu skrevet forkert i hans adresse kartotek

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-05 21:36

Tak for svaret Eyvind.
Selv om de går spildt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-05 21:37

din mail røg fint igennem Eyvind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-05 21:45

............................. den har jeg selv prøvet