/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Motorola V3 Vs. Samsung E730
Fra : dbl
Vist : 437 gange
500 point
Dato : 06-09-05 16:09

Jeg søger nogle gode råd.
Er der nogen der har enten en Motorola V3 eller en Samsung E730, som kan fortælle lidt om brugervenligheden? Ikke så meget om hvad de kan og ikke kan, men om hvordan de er at bruge i dagligdagen.
Når vi kommer til designet, er jeg MEGET i vilrede. For Samsung'en er lille "i omkres" men tyk, mens Motorola'en er tynd, men til gengæld er den større i omkres.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-05 16:16

dbl.... vores søn har købt en Motorola V3, han siger:

Gode taster, tager gode billeder, meget nem at betjene... han kan i det hele taget ikke sige noget dårligt om den, heller ikke størrelsen generer ham.. Samsung E 730 har vi ikke noget kendskab til

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-05 17:02

Har lige bestilt en Samsung E730, så jeg kender den ikke endnu, men jeg glæder mig til at komme til at lege med den. Har læst mange gode ting om den. Motorolaen kender jeg heller ikke, men det siges at være en fin telefon der dog siges at være lidt skrøbelig, men det er de fleste telefoner vel idag mere eller mindre:

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 06-09-05 17:06

Nordsted1: Tak for det.
Fijala: Ja, men skal nok ikke spille bold med dem.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 510 point
Dato : 06-09-05 17:10

dbl. vores knægt har haft sin i et par måneder nu, han har den ALTID i lommen, også når han er på arbejde, hvor han slæber tunge ting som også rammer lommen, den har ikke fået så meget som bare en lille ridse (endnu), han har den i den sorte udgave, ret flot

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-05 17:19

Nej selvfølgelig skal man ikke spille bold med den ;-(

Men jeg ved ikke om i har læst med på forskellige tråde herinde, hvor det har drejet sig om forbrugerstyrelsen og klageinstanser. Der har jeg adskillige gange fortalt min historie om min søns mobil telefon. Det er en sag om en telefon det nu fjerde gang er gået i stykker med samme fejl Defekt display. Så mistede han tålmodigheden og forlangte en ny eller pengene retur. Så kørte sagen. Nu ligger sagen hos Forbrugerstyrelsen og de må afgøre hvad der sker. Men vi har fx. fået at vide fra reperatøren at en mobil ikke kan tåle at, MAN GÅR MED DEN I LOMMEN, SÅ KAN PRINTPLADEN KNÆKKE OG MAN VIL SELV VÆRE ANSVARLIG FOR SKADEN. Sikke noget vrøvl. Den sidste skade skete d. 28 dec. 2004 og vi har ikke set telefonen siden og der er stadig ingen afgørelse.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-05 17:34

Fijala.... ja sikken fin service i der har fået jer, jeg kan godt forstå i er gået videre med det, der er vist ikke ret mange drenge der har den andre steder end i lommen, og denne, sønnen har købt nu, virker robust til trods for at den er så tynd, så det kan vi da så også håbe den er.

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 06-09-05 22:00

Har en V3 i sølv ,KANON telefon.Nem i hverdagen ,man skal bare lige lege med den et par dage.Tynd ,let og meget handy
mvh mcloud

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-05 22:35

jeg kom lige i tanke om dette spørgsmål fra en anden tråd

Overvejer at anskaffe en E730 nu hvor den er på vej på markedet, men har et enkelt spörgsmål til nogen der måske har haft fingre i en tidlig model:

På E700 sidder der en kameraknap på siden som man IKKE kan de-aktivere. Det vil sige, at går man rundt med E700 i tasken/lommen kan den sagtens aktivere kameraet og så ellers knipse lös i lommen på en - ikke särligt smart da man så pludselig står med en större mängde "sorte billeder" i hukommelsen.

Spörgsmålet er så om nogen ved om denne kameraknap kan de-aktivers på E730, eller om det er samme upraktisek design som gör sig gäldende ??

dette kan man vel lige undersøge inden køb nu den er kommet på markedet

Kommentar
Fra : busterborup

Dato : 07-09-05 18:04

V3'eren er en dejlig telefon MEN den har vanskeligheder, for ikke at sige, den vil bare ikke samarbejde med bluetooth headset og hvis man vil synkronisere med outlook, ja så går det også galt. Hvis du er typen, der vil lave "gemme" mapper til sms'er så kan den heller ikke dette.

Ellers er der ikke noget at udsætte på den - hører til i den bedre ende af de MANGE mobiltelefoner jeg har haft gennem årenen.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 07-09-05 18:15

busterborup: bluetooth, havde jeg engang til min computer, og blev meget uvenner med det , så det er ikke det jeg gå efter.
Men tak for dit input.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-09-05 19:33

V3 er væsentlig større end Samsung E730

V3
Intern hukommelse : 5 MB
Mål (H x B x D) : 98 x 53 x 13,9 mm
Vægt : 95 g

E730
Intern hukommelse : 96 MB
Mål ( H x B x D ) : 87 x 44 x 23 mm
Vægt : 88 g

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-09-05 19:35

Og en dårlige hukommelse, måske der kan fåes et externt memorykort dertil, det ved jeg ikke

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-09-05 23:50

Der kan ikke sættes hukommelseskort i V3, så man er nødt til at klare sig med de 5 MB, som er på telefonen.

I det hele taget er det en telefon, man køber for designets skyld. Man kan ikke være særlig godt vant,
hvis man synes, at funktionaliteten er noget at råbe hurra for. Fx er SMS-skrivning en sand plage,
hvis man er vant til at bruge Nokia eller en af de nye SonyEricsson - fra K700i og frem.

Samsung E730 har ganske vist også sine underligheder. Fx kan man ikke lytte til MP3 og bruge telefonen
til noget andet samtidig, hvilket sagtens er muligt på praktisk talt alle andre nyere telefoner med MP3.
Ejheller er det muligt at få den til at begynde med stort bogstav efter punktum.

Ikke desto mindre er den en langt mere funktionel telefon end V3'eren, som slet ikke kan bruges til
MP3-musik - bortset fra ringetoner o. lign. Mere tillader den ringe plads ikke.

Dertil kommer, at V3 blot har VGA-kamera, mens E730 har 1,3 mp-kamera, så hvilket kamera,
der er det bedste af de to, er uden for diskussion. Også på det punkt er E730 lysår foran V3.

Så hvis jeg skulle vælge mellem en V3 og en E730, ville jeg uden betænkning vælge E730'eren.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-09-05 20:54

Forstår ikke hvorfor E730 ikke har stort begyndelsesbogstav efter punktum. Det har 720'eren da.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-09-05 22:20

Fijala > Er du sikker på det? Du har den måske selv?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-09-05 06:00

Næ det har min nabo og jeg har rådført mig med ham om køb af E730, for at høre hans erfaringer.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-09-05 09:44

Ok, jeg har selv haft en e720, men kun i tre dage, så jeg kan huske forkert - og det gør jeg åbenbart.

Men hvis e720 kan starte med stort forbogstav efter punktum, skulle det være meget mærkeligt,
hvis e730 ikke kan, da den er en klar forbedring i forhold til e720: den har både radio og
et meget bedre kamera.

Så hvad enten den kan starte med stort forbogstav eller ej, så er e730 helt sikkert en meget bedre
telefon end V3 - som det jo handler om her.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-09-05 14:17

Fijala > Jeg har nu personligt testet to e730'ere, og ingen af dem startede med stort forbogstav efter punktum.

Og hvad angår e720, så siger alle udmeldelser på nettet det samme om den.

Når din nabo siger det modsatte, er jeg derfor sikker på, at han har misforstået dit spørgsmål.

Godkendelse af svar
Fra : dbl

Dato : 11-09-05 10:06

Tak for svaret Nordsted1.
Jeg har nu købt en V3'er i sort, og F*** hvor er den lækker.

Rellom: Der er da ikke noget galt med sms skrivningen, man skal bare lige slå iTAP ordbogen til. (virker næsten som T9)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-09-05 10:23

Tillykke med tlf. håber du bliver lige så glad for din, som min søn er for sin