/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hvad er det? smitter det?
Fra : Bizzezze
Vist : 451 gange
20 point
Dato : 06-09-05 14:10

Min højgravide guppy er lige død.. Da hun var død trykkede vi hende på bugen og der kom en stor gul bobbel ud med en lang hvid orm i!! (den var stadig levende) og bevægede sig rundt i et glas vi lagde den i!! hvad er det? og skal mine andre fisk i behandling?

(vi havde fået at vide at vi skulle trykke på hende, måske vi kunne redde nogle af ungerne)

på forhånd tak mvh Bizzezze

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-09-05 14:23

Ja, du kan få noget i akvarieforretningen til at behandle de forskellige slags orm som fiskene kan have.

Men var der egentlig nogen unger, eller var det ormene der gjorde den tyk.

mvh dova

Kommentar
Fra : Bizzezze

Dato : 06-09-05 14:25

Ja det væltede ud med unger vi talte ca 200 stk!! og de var ret store.. det er da vist heller ik helt normalt er det?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 06-09-05 14:30

Uden for tråd - jeg fjerner straks flueben - var de levende allesammen ?

Kommentar
Fra : Bizzezze

Dato : 06-09-05 14:34

Hej Balcanard Jeg forstår slet ikke det du har skrevet!
Du må lige prøve igen smiler
Er ny inde for akvarie tamtam
:)

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 06-09-05 14:38

Det, jeg mener, er, var alle 200 levende? (Og så bare, at jeg ikke deltager i tråden som sådan - er bare enorm nysgerrig)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-09-05 14:38

200 er godt nok mange unger til en guppy.

Men de får jo mange unger, og de er noget større end man umiddelbart regner med.

Man tænker som regel, at der umuligt kan have været så mange unger indeni sådan en lille fisk.

Ungerne er som regel omkring en centimeter lange.

mvh dova

Kommentar
Fra : Bizzezze

Dato : 06-09-05 14:44

Dova: Hold da op, jeg blev bare vildt shokeret der var næsten ikke mere guppy mor tibage da alle de unger var ude det var helt vildt!! smil! bare tragisk at det gik som det gjorde.. men det skal man vel vænne sig til når man har fisk..

Balcanard: Nåååårh.. griner.. Nej desværre ikke en eneste levende Tror at ormen har taget al næringen fra dem, de så lidt forkrøblede ud..

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 06-09-05 14:58

KonFISKere - Nej, kondolere - det var da ligegodt en "dum" oplevelse.

Kommentar
Fra : Bizzezze

Dato : 06-09-05 16:13

ha ha ja.. men god humor hjælper da lidt på det!! smil

Accepteret svar
Fra : nej_misser

Modtaget 20 point
Dato : 06-09-05 21:30

Nej det smitter ikke jeg ved godt hvad det er for nogen orme de kan komme hvis der er for meget næring i vandet

Godkendelse af svar
Fra : Bizzezze

Dato : 06-09-05 21:32

Tak for svaret nej_misser.