/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Skolenetværk...??
Fra : Nuserpigen
Vist : 509 gange
400 point
Dato : 05-09-05 21:30

Hejsa
Jeg er startet på en uddannelse, og har fået oprettet forbindelse til skolens netværk fra min pc...
Men hvordan kommer jeg ind på skolens drev fra min pc....?
I brugervejledningen omtales kun opsætning af skolenet....

Håber der en der kan hjælpe

På forhånd tak

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-05 21:34

Du skal logges ind via password, udleveret af skolen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-05 21:36

Du kan også kun komme til elevsiderne, og muligvis en side lærerne skriver til, med oplysninger om aflysninger af timer m.m.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-05 21:40

Tal med skolen i morgen.

Du skal have et id/password, men det er begrænset, hvor meget du kan se.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 05-09-05 21:41

Jeg er logget ind på skolens netværk med brugernavn og password....
Opsætningen er til oprettelse på selve skolens netværk, så jeg kan komme ind på fælles drev osv hjemmefra....
Har oprettet forbindelse, men ved ikke hvor jeg kan finde drevene....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 21:41

Opsætning af skolenet er kun én ting, du skal også bruge et brugernavn og et password så du kan logge ind. Dette får du fra skolen. Så skulle den prut være slået. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 21:43

Sorry, kom lidt for sent med den seneste. Men det kan du da via Windows Stifinder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-05 21:44

fra skolen får du også adressen på hjemmesiden. skolecom eller sådan noget. Opsætningen fra skolen er måske ikke helt oprettet endnu??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 21:45

Opkoblinger er sikkert lavet som en FTP-forbindelse. Så skal du oprette et nyt drev og dedicere dette til FTP-forbindelsen, så vil FTP-forbindelsen optræde som et drev i Stifinder.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-09-05 21:48

Du skal da ikke finde drev for at logge på skolens intranet?!

Det skulle gå helt af sig, ved at du klikker ind på hjemmesiden - og benytter dit udleverede brugernavn og password..

Det må forholde sig som Nordsted beskriver---> Opsætningen fra skolen er måske ikke helt oprettet endnu..

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 05-09-05 21:49

nordsted1... jo opsætningen skulle være i orden... Har bare ikke fået oplysninger om hvordan jeg finder drevene efter forbindelse til skolenettet....
arne... det er en VPN opsætning....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-05 21:57

Nuserpigen..... mine tre unger, på hver sin form for skole, har fået adressen til en hjemmeside, brugt deres id,password, og kommet til de sider de havde adgang til

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 21:59

Selv om det er en VPN opsætning tror jeg stadig at du skal lave et dediceret drev til forbindelsen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-09-05 22:00

Og alle vores studerende har fortalt, at sådan foregår det...En hjemmeside - et brugernavn og et password...slut prut

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 22:02

creamy -> Dette er IKKE en hjemmeside men et netværk og det er noget HELT andet.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 05-09-05 22:02

creamygirl...
Jeg ved ikke hvilken hjemmeside jeg evt. skulle logge ind på...
Troede at efter oprettelse til forbindelse til skolenettet, at drevene ville lægge på min pc...
Har en hjemmeside, hvor jeg kan logge på og se skema... og så kan jeg logge på min skolemail....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-05 22:03

)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-05 22:05

Nuserpigen....der er så også en side for din klasse, hvor i elever kan skrive til hinanden, og en side hvor lærerne skriver til jer, mere end dette og så det du selv omtaler, skal du ikke regne med at kunne komme til at se

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 410 point
Dato : 05-09-05 22:09

Når hun har indstalleret korrekt, er det ikke en hjemmeside hun skal bruge.

Nuser -> Er du sikker på at du har fulgt installationsvejledningen 100%? Prøv at afinstaller og start forfra. Denne gang 100% som der står, så burde det også funke hos dig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-09-05 22:10

Hvis det er på et microsoft netværk så:
gå i stifinder > [+] ved netværksteder > [+] helenetværket > her har du måske et par plusser du kan trykke på

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-05 22:11

Nuserpigen..... det funger allerede, måske ikke helt udbygget endnu, men du skal ikke afinstallere.... nu smutter jeg ud af tråden,

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-05 22:11

Kan du ikke ringe til en fra din klasse som også er på det netværk.
Han/hun kan fortælle dig hvad du skal gøre.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 05-09-05 22:21

arne... ja det er jeg sikker på.... Har fuldt den slavisk, da jeg ikke har en brik forstand på netværk....
eyvind... har jeg prøvet, der er det ikke...

Tror det er nemmest og spørge på skolen i morgen - så kigger forbi i morgen med et svar
Tak for hjælpen

Er så priviligeret og skal op kl.5 så

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-09-05 22:59

Det er ikke skolens hjemmeside du skal ind på. Der er lavet en speciel hjemmeside til jeres elevnet..

Et eksempel ---> Holstebro pædagog seminarium
http://www.holstebrosem.dk/

Elevnettet er samme adresse, blot efterfulgt af to bogstaver efter back slash tegnet /XX

Altså skal du have den rigtige adresse - og logge dig på med brugernavn, samt password..

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 06-09-05 21:49

Hejsa
Har fået snakket med skolen, og har fået endnu en vejledning med hjem, om Opsætning af elevmaskine på netværk....
Men kan stadig ikke få det til og virke... Kan ikke få den til og tilslutte netværksdrev, da der i dos-vindue skal poppe en logonboks frem, så jeg kan indtaste mine oplysninger - men den popper ikke op... så må spørge på skolen igen i morgen...

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-05 22:07

Jamen så ses vi igen i morgen, kan du sove godt (du må være træt, du var jo tidligt oppe)

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 06-09-05 22:11

jeps... Er godt nok ved og være træt... skal også så tidligt op i morgen....
Du må også sove godt...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-05 22:43

Hvis du kører win 98 kan der opstå lidt problemer med at logge på netværk med brugernavn og password.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 07-09-05 23:14

Hejsa
Eyvind... Kører med xp pro....
Har fået snakket med skolen igen... Nu har jeg fået klassedrevet og fællesdrevet til og virke... så mangler jeg kun mit private drev... så skal snakke med skolen igen igen i morgen....
Er ved og være lidt træt af de supportere på skolen... Så håber jeg, at jeg får en ordentlig forklaring på opsætningen af mit private drev....

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-05 23:18

Dejligt at hører fra dig, men nu vil jeg natte, sov godt

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 08-09-05 17:09

Hejsa igen....
så har jeg endelig fået sat mit private drev op.... Skulle under "opret forbindelse til et netværksdrev" og fik en kode
(af skolen) til mappen.... Dejligt at det virker...

Tak for indlæggene

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-05 17:39

Go' ide med sådan en forbindelse (når den ellers virker) )

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-09-05 16:12

Hvor er du altså dyyyygtig arne.

Men du er jo osse programmør med mere end 25 års erfaring LOOOL