/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Gem mit brugernavn og kodeord...
Fra : CarstenGP
Vist : 531 gange
50 point
Dato : 05-09-05 20:33

[X] Gem mit brugernavn og kodeord, så jeg automatisk bliver logget ind næste gang.

Hvad skal det bruges til?
- Jeg synes at mange gange, jeg klikker mig ind på Kandu.dk, så skal jeg logge ind.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-09-05 20:46

Det skulle gerne virke, hvis du markere det. Men hvis du jævnligt rydder op i dine cookies, så fjerner du også denne fordel, da KANDU lægger en cookies, som husker dit login.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-09-05 21:33

Jeg har ikke ryddet cookies, det sker alle steder både hjemme og på arbejdet. Med jævne mellemrum når jeg åbner kandu + "seneste 25" og klikker på et spørgsmål, så står der at jeg skal være logget ind for at læse svar eller kommentere. Jeg tror det er en kandu-fejl, da alle andre steder jeg har gemt logins husker uden problemer.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 21:38

Hvis du på de berørte maskiner IKKE ALTID bruger samme Internet-Browser når du kalder Kandu er det fejlen. Sørg for når du har gemt brugernavn og kodeord ALTID at kalde Kandu fra samme Browser. Det gør du garanteret på de maskiner hvor du ikke har problemer. Cookies er browserafhængige. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-09-05 21:47

Hej Arne...
Jeg bruger udelukkende Internet Explorer - intet andet!
Jeg har samme problem alle steder jeg går på nettet.
- På stationær/bærbar arbejde m.m.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-09-05 21:56

Måske skulle du se på browserens indstillingsmuligheder!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 21:57

Carsten -> Engang skrev dova at man istedet for adressen www.kandu.dk skulle bruge www.cando.dk idet denne ALTID virkede når den første var nede. Jeg testede det og der var ikke nogen forskel. MEN når jeg havde logget på med den ene og brugte den anden bad den om nyt logind hver gang, så det med at skifte mellem de to adresser kan ikke anbefales. Det er sikkert heller ikke DET du har gjort. Så desværre kan jeg nok ikke hjælpe dig med dit problem. Håb på at én af de der er på top10 indenfor dette emne dukker op. De kan forhåbenligt give dig den ønskede hjælp. Hilsen Arne

Tålmodighed er en stor dyd.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 05-09-05 22:18

Når du skifter comp/browser skal du igen logge på Kandu.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-09-05 22:40

Okay, nu faldt 10-øren!
Jeg loggede mig på kandu via min bærbare og derefter åbnede jeg kandu igen på den stationære og er så blevet "glemt"
Nu forstår jeg det så, men alligevel ikke. Hvis funktionen er, at man vil huske brugernavn og adgangskode, så er det da tåbeligt at man bliver "smidt af" fordi man bruger mere end én PC.
- Rigtigt dårligt system!
- Men tak fordi du oplyste pæren Eyvind

Godkendelse af svar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-09-05 22:43

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-09-05 22:44

Det irriterer også mig lidt, for jeg logger på fra flere compurtere her og på jobbet.
Men til gengæld kan der ikke logges automatisk på fra den comp jeg har haft åben på jobbet (ved ferie)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 22:46

Jeg sagde det samme, blot nævnte jeg ikke comp-skift. Ha ha.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 22:58

Eyvind -> Sagde du ikke sidste dag at du følte du skyldte mig 200 point for dit lille profil-trick i sweepstaken?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-09-05 23:07

Jow - til at stille et spørgsmål.