/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Instruktør?
Fra : jessezin
Vist : 528 gange
20 point
Dato : 05-09-05 19:10

Jeg har undervist i selvforsvar på en ungdomsskole i fire år nu, men grundet nye regel er jeg nødt til at have en instruktør titel. Jeg har gået til flere kampsporter så jeg er erfaren indenfor området men hvordan får jeg et instrutør kursus? Jeg har brug for det snarest muligt og er ved at løbe tør for ideer.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 30 point
Dato : 05-09-05 19:25

Instruktør-titlen er IKKE en beskyttet titel. Når du har 4 års erfaring fra undervisning på en ungdomsskole, kan du vel sagtens få en anbefaling fra skolelederen. Selv uden en sådan, har du al mulig ret til at kalde dig instruktør. Bare kald dig instruktør, det er der ikke nogen love der forbder dig. Anbefalingen og dermed beviset for at du er god til arbejdet vil selvf. gøre det bedre. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : jessezin

Dato : 05-09-05 19:31

Tak for kommentaren og hjælpen, jeg håber de er til at tale med på skolen. Er der nogen steder hvor jeg kan finde dokumentation for reglerne om instruktørtitlen?

Venlig Hilsen Jesper

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 19:40

Jesper - hvis du skulle være Instruktør i en eller anden klub under f.eks. DIF eller lign. KUNNE klubben have nogle regler for at du skulle have gennemgået DERES specielle Instruktør-uddannelse. Det gælder f.eks. inden for Spejderbevægelsen at man, for at kunne blive Korps-instruktør SKAL have gennemgået Korpsets Instruktør uddannelse.
Det KAN selvf. være at skolen vil stille et lignende krav, men så må de også fortælle hvilke Instruktør kurser de vil godtage. Da der ikke findes noget lovgivning på området (kun individuelle regler), kan jeg ikke henvise til et nedskrevet regelsæt. Tal med skolen om det. De burde være tilfredse med en god anbefaling fra Ungdomsskolelederen. Held og lykke med det. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 19:47

Hej igen Jesper. Jeg kan se at du er helt ny bruger på Kandu. Velkommen til . Her er det normalt at man lukker spørgsmålet hvis man synes at man har fået hjælp.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : jessezin

Dato : 05-09-05 19:52

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-05 20:33

Citat
Her er det normalt at man lukker spørgsmålet hvis man synes at man har fået hjælp.

Sådan skriver arne.jakobsen til alle nye brugere.

Der er bare et "men" det er hans egen regel.

Det står ikke skrevet i kandus regler.

Velkommen til jesszin.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-09-05 08:56

Jesper. Det er selvf. ans der vrøvler. Kandu havde da ikke lavet et pointsystem hvis ikke det var meningen at det skulle bruges til præmiering af gode svar. Det er indlysende for alle andre end NETOP ans.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-09-05 20:27

Hvis man kan tænde for en lommeregner er man programmør....

Så landsbytossen arne, der maser brugere til at lukke og give HAM point og ikke kan tænde og slukke for en lommeregner er fyldt med løgn når han kalder sig programmør..... med mere end 25 års erfaring LOOOOL

Løgnhals, er hvad han er..... og Ans har FULDSTÆNDIG ret.... Der er ikke nogen krav til at lukke et spørgsmål. Det er noget psykopaten pointarne har opfundet for at kunne score point.

Der fødes en arne hver dag.... brug kondom