/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
morgensang
Fra : oberwelt
Vist : 1422 gange
100 point
Dato : 05-09-05 18:39

I forbindelse med kursus skal jeg fremkomme med en morgensang. Den må gerne give mening og en god start på dagen eller fortælle noget om livet. Glæde eller livslyst eller lign.

Har nogle et godt forslag.

Mit eget er "NOget om Kraft" med tekst af Halfdan Rasmussen - så ved i lidt om, hvilken genre jeg holder mig til. Den må dog gerne være på engelsk.

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 05-09-05 18:44

Engelsk: Morning has Broken. Den er rigtig god. Den er komponeret af Niel Diamond og indspillet af et hav af kunstnere. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-05 18:48

I østern stiger solen op

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-05 18:55

morgenstund har guld i mund (den er måske for stille)

Sensommervise (du kender den måske ikke men jeg syntes selv den er meget god)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 18:58

synes nu at dit eget valg er glimrende - både melodimæssigt og indholdet

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 19:04

Du kan læse teksten til Morning has Broken her: http://www.allspirit.co.uk/morning.html

Kommentar
Fra : myg

Dato : 05-09-05 19:05

Hvis ikke du kender "Efterårsblæst" af Ole Hyltoft og Finn Jørgensen, så bør du absolut læse/synge den.
Den er i høj grad livsbekræftende og har en dejlig melodi.
Hilsen myg

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 19:07
Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-09-05 19:09

Brødrene Olsen - Smuk som et stjerneskud (som tiden går, smukkere ser hun ud, år efter år....)

Godkendelse af svar
Fra : oberwelt

Dato : 05-09-05 19:26

Tak for svaret arne.jakobsen.

Jeg behøver ikke flere - den er helt genial - jeg kender godt sangen med havde slet ikke tænkt i de baner.

Godt tænkt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 19:29

Glad for at kunne hjælpe. Håber dine (med)kursister og du selv får et godt kursus. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 05-09-05 19:32

Hvorfor er ingen kommet på "Se, hvilken morgenstund" fra "Svantes viser" af Benny Andersen?
Den er ikke blot rigtig god men også så velkendt, at rigtig mange af kursisterne uden tvivl vil/kan synge med!

Men kig evt. selv i nogle sangbøger, langt de fleste er emneopdelte og har f.eks. et afsnit med morgensange.

vl h
L

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 05-09-05 23:45

...jeg vidste slet ikke, at "Smuk som et stjerneskud" var en morgensang (det var da en sådan, du efterlyste, ikke)?
Hvor dum kan man være...
Undskyld jeg blandede mig!
vl h
L

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 06-09-05 19:39

lyngballe: Se hvilken morgenstund er mindst ligeså godt som morning has broken og måske bedre for den er dansk. Tak for det. jeg giver 100

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 06-09-05 19:39

lyngballe: Se hvilken morgenstund er mindst ligeså godt som morning has broken og måske bedre for den er dansk. Tak for det. jeg giver 100

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 06-09-05 19:39

lyngballe: Se hvilken morgenstund er mindst ligeså godt som morning has broken og måske bedre for den er dansk. Tak for det. jeg giver 100