/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hvordan skriver jeg en god legat ansøgni~
Fra : vildskud
Vist : 2187 gange
100 point
Dato : 05-09-05 18:09

Jeg er igang med et større projekt, hvortil jeg vil søge legater og fonde.
Er der nogle fifs man bør følge?

Skal ansøgningen være meget beskrivende og evt. fylde flere sider - eller gælder den gode gamle regel om et overskueligt brev på én side også her?

Andre fifs er kærkomne!

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-05 18:11

Du skal kun skrive på en side, begrunde hvorfor de lige skal være så venlige at tænke på dig. Husk at medsende frankeret svarkuvert

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 110 point
Dato : 05-09-05 19:54

Du skal begrunde hvorfor du søger. Lave en beskrivelse af projektet, og hvad der nødvendiggør støtte. Læs legatets ordlyd godt og skab en sammenhæng mellem legatetsformål og dit projekt. Nævn evt andre bidragsydere. Vær opmærksom på om der er særlige ansøgningsblanketter. Opfyld alle legatets krav i ansøgningen. (bilag mv.)

mvh
qfha

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 05-09-05 23:10

Du skal tænke på, at dem der læser ansøgninger sidder med en ordentlig stavl ansøgninger.... Det er kedeligt at læse mange ansøgninger, så derfor skal de første linie skabe opmærksomhed om netop dit projekt. Det skal være spændende kort og præcist.
Du skal vide hvad fonden støtter. Dem der bestemmer vil gerne have at netop deres fond bliver kendt for at støtte spændende projekter inden for det område de er interesserede i. Deres gulerod er at være med til at blive kendt som interessante og spændende inden for deres specifikke område.
Du skal beskrive at du har styr på dit netværk, og at du ved hvad du snakker om...

go fornøjelse....

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 06-09-05 10:53

Studerende online har nogle eksempler liggende på deres hjemmeside;

http://www.so.dk/legat/le%5Fansoeg/

Sørg for at ansøgningen som minimum svarer på de spørgsmål/kriterier der er angivet i en annonce e.lign for legatet.

Mvh. AMP

Godkendelse af svar
Fra : vildskud

Dato : 08-10-05 09:51

Tak for svaret qfha.