/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sort streg henover skærmen - que?
Fra : Camillasmoster
Vist : 1000 gange
100 point
Dato : 05-09-05 18:06

Det sidste par dage er der kommet en sort streg henover skærmen.

Hvad er det???

Når jeg genstarter, forsvinder den, men kommer igen

Hanne

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 05-09-05 18:07

den lyver

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-09-05 18:08

Hvis den vandrer ned over skærmen er det en kondensator i strømforsyningen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-09-05 18:08

Den sidder ikke i panden, men 3/4 nede på skærmen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 18:09

den bruger tinkæder i stedet for ægte sølv !

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 18:09

Hvis der stadig er garanti på skærmen skal du have den byttet. Hvis ikke må du købe en ny. Da min første fladskærm gjorde det samme efter ½år fik jeg en ny. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-09-05 18:09

Den står fast...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 18:10

det er gammelt arvæv efter fastgørelse over længere tid

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 18:12

Min stod også fast og leverandøren gav mig en ny uden vrøvl.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-09-05 18:12

miritdk - du kan selv være noget gammelt arvæv

Drik din kaffe og kom på noget bedre

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 05-09-05 18:19

Din skærm er kaput, kender godt det problem med skærme.
Hvis der er garanti på smider du den ind til din forhandler og får en ombytter for de reperarer ikke sådan nogle skærme..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 18:19

dit dukkehus står i vejen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 18:21

d_i -> Glad for du er enig med mig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 18:23

rest my case

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-09-05 18:31

Kameleadamen ->

Opdatering af din :

0.) Bundkort driver
1.) Grafikkort driver
2.) Skærm driver

...kunne måske klare problemet ?

Reset evt. din BIOS på den 'bløde' måde = Vælg DEFAULT opsætningen ...og gem.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-09-05 21:14

molo - jeg vil prøve dine forslag

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-09-05 21:15

Ang. BIOS, hvordan kommer jeg derind!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-09-05 22:33

Det kommer an på din computers fabrikat. På min trykker man F2 tasten ved opstart FØR Windows starter, men på andre maskiner bruges DEL tasten, F1 tasten eller CRTL + ESC. Det er lidt forskelligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-09-05 22:38

Du kunne også prøve at frakoble din skærm ledning, 'vrikke' lidt i den og sætte den tilbage og se om det sku' hjælpe?

..ellers er det nok, som andre har været inde på; et skærm problem?

Test evt. din comp. med en anden skærm, eller lån din skærm ud og lad en anden teste den en dags tid

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 05-09-05 23:05

Camilla nu skal du høre her.
Det du skal gøre er at du kontakter din forhandler hvor den er købt eller producenten af skærmen, for jeg kan godt garantere dig at det er skærmen som er kaput, arbejder til dagligt med TFT skærme og kender til det her så tro mig det er spild af tid og begynde at rode med en masse på din pc for lige fedt hjælper det.
Når du aflevere den hos din forhandler vil de kontakte producenten af skærmen op få en service på den altså en ombytning da en skærm ikke kan svare sig at reperere på.

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 05-09-05 23:08

Molo': Det med at "vrikke" i skærm stikket hjælper intet pga. hvis der var noget galt med det ville stregen være i en anden farve end sort f.eks blå, grøn, lilla eller gul og så ville der ikke kun være en streg men derimod 10-15 stykker som bevægede sig..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-09-05 23:43

d_i -> Tjaeh.... nu ka' jeg jo ikke selv se omtalte 'sorte streg' på Camillasmoster's computer, så jeg forsøgte såmen bare komme med et par velmenene forslag til at teste om, det skulle være en bagatel der var i vejen, inden Camillasmoster bruger tid og kræfter på at få ombyttet en skærm, der måske ville vise sig ikke at være defekt, med en masse tidspilde og besvær til følge

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-09-05 00:12

Hold da op, hvor du kan, molo . du har ret - jeg har ikke bil, så jeg skal have fat i en og hvornår og hvordan og jeg ska' gi' dig...

d_i - jeg hedder Hanne jeg er moster til Camilla...

Jeg har gjort det i Bios, som molo foreslog.

Indtil videre er der ikke sket noget...

Så vidt jeg husker, skete det samme på min gamle skærm, men det blev aldrig checket.

Denne her har jeg stadig garanti på - og forsikring!

Så jeg venter lige lidt og ser, om ikke det løser sig.

Jeg lader billedet stå et øjeblik

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 06-09-05 08:41

Molo: Helt klart skal der prøves nogle ting, men fortæller hende som det er, arbejder somsagt med TFT skærme til dagligt og kender til disse symtomer.

Camillasmoster: Undskyld Hanne :) Hvem har lavet din skærm og hvor har du købt den?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-09-05 08:56

Hvis du har haft samme problem med din forrige skærm kunne det tænkes; dit skærmkort er ved at forlade denne verden for at rejse til de evige komponentmarker

Jeg har lidt svært ved at forstille mig samme fejl skulle opstå på to forskellige skærme tilsluttet samme computer

Er det et separat skærmkort eller en grafikchip indbygget på bundkortet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-09-05 08:59

Alternativt savner dit skærmkort køling. Prøv lige at 'børste' det forsigtigt af ..eller blæs det rent

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-09-05 11:55

Skærmen er købt sammen med ny pc.

Uha, molo skærmkort separat eller... aner det ikke - har ikke været inde i "dyret"

d_i - Alt forladt! Det er en Phillips.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-09-05 13:38

Ok. Så er det nok en 'almindelig' fejl ved moderne skærme? (...min Optiquest v655 17" er mindst 8 år gammel )

Følg du bare d_i og andres råd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-09-05 21:38

Molo, jeg har fulgt dit råd og der er endnu ikke kommet en sort streg, så deeeet...

Vogt dig molo, der kommer måske nogle poænger til dig...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-09-05 21:58

Camillethe -> Hvilket et af dem fulgte du ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-09-05 23:51

Kært barn har mange navne

Bios reset.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-09-05 02:04

Canastamaster -> Virker det endnu ?

..så hit

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-09-05 22:39

Njah, molotov - der har været en streg lidt længere oppe på skærmen forleden.

Men ikke siden - lader billedet stå et øjeblik lukker senere...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-09-05 16:33

Så er den gal igen!

Stregen - kan I ikke se den - den er lige herunder min kommentar

Jeg har ringet til den butik, hvor jeg købte den - venter på tilbagemelding...

Ringede først til Stofanet - der fik jeg at vide, at det nok er grafikkortet eller skærmen, der er noget glat med ØV øv og tre gange øv...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-09-05 18:59

Jeg talte med en, jeg kender, der hedder Keld - sorry søde Keld - du er pænere end han

Han foreslog, at jeg skulle kikke lidt på indstillingerne på selve skærmen - det gjorde jeg så - og vups! Jeg har ikke set stregen siden.

Det var nok en streg i regningen så ka' den lære det!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-09-05 19:03

Og SÅ sagde jeg osse - "Jeg si'r Dem fru Heilbundt - de er alle gået hjem, simpelthen nedlagt arbejdet!

Selv Emil, den rod!

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-09-05 19:05

Tak for svaret miritdk.

Ja, det kunne tyde på det

Den havde i hvertfald fortiet sandheden om, hvordan jeg skulle gribe problemet an!

Hanne

Kommentar
Fra : miritdk