/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Fodbold
Fra : ph7
Vist : 555 gange
200 point
Dato : 05-09-05 17:09

2. års ynglinge er rykket fra Mesterrække-hold til serie 1-hold. Spiller under JBU!
Kan han veksle mellem de to hold eller må han spille for ynglinge-holdet igen?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 17:11

ph7 - Forklar lige den igen - lidt bedre. Jeg fatter ikke en DYT. HIlsen Arne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-09-05 17:40

Men du fatter at der er 200 point på højkant ik?? IDIOT

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-09-05 17:45

Når du rykker op på et højere rangerende hold, skal du oversidde en spilledag, før du kan rykke ned igen.
Jeg kan ikke finde mine papirer med reglerne, men sådan husker jeg det.

Kommentar
Fra : ph7

Dato : 05-09-05 17:48

TAk for svaret Eyvind.
Gider du at finde dit papir, da jeg gerne vil være sikker!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-09-05 19:22

Jeg kan ikke finde det.
Men det er samme regler som FBU og SBU og KBU (Fyn og Sjælland og Kbh.)
http://www.dbu.dk/data/dbu/filedb/791.PDF
Måske du kan finde det.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 05-09-05 22:02

Nej du skal ikke være oversidder. Hvis det serieholdet1 holdet spiller i den samme weekend som ynglingeholdet, behøver du IKKE sidde over.
Du skal være oversidder hvis ynglingeholdet spiller før weekenden.
Weekenden er en og samme spillerunde, så det betyder ikke noget at du feks spiller på ynglinge holdet om lørdagen, og serie 1 først spiller om søndagen, det er lige meget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-09-05 22:32

Fredag lørdag søndag regnes for samme spilledag
Citat
§ 17.1 En spiller er ikke spilleberettiget i turneringen, hvis spilleren samme spilledag har deltaget i en anden turneringskamp. Følgende dage betragtes som én og samme spilledag:
Fredag / lørdag / søndag.
Skærtorsdag / langfredag.
Påskelørdag / 1. påskedag / 2. påskedag.
Fredag / lørdag / pinsesøndag / 2. pinsedag.
Denne regel er dog fraveget for reservemålmænd, jf. § 22.3.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 05-09-05 22:39

I princippet skal højest rangerende hold altid fyldes op, så der er ingen problemer med at rykke op - men ned igen kan være et problem, uden at "sidde over".

Godkendelse af svar
Fra : ph7

Dato : 06-09-05 07:36

Tak for svaret Eyvind.