/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Boret cylinder til Puch Maxi
Fra : Puchmeister
Vist : 1898 gange
50 point
Dato : 05-09-05 15:46

Hvor kan jeg få en boret cylinder til min Puch? har prøvet dba.dk, guloggratis.dk og diverse andre sider og er ikke interesseret i en tun-cylle(45cc) eller en cylle som er fabrikslavet uden plump(38cc), den skal bare være boret.
Hvor kan jeg få fat i en, gerne flere.. Har ikke redskaber til selv at bore den!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-09-05 16:00

Normalt kan du trække den ud, vha et stykke gevindstang, en stump vandrør, to møtrikker og en kraftig skive. Gevindstangen gennem plumben - møtrik på indefra. En stump vandrør udenpå (som plumben kan gå ind i). En kraftig skive der dækker vandrøret - en møtrik til sidst.

Den sidste møtrik spænder du løs på og trækker derved plumben ud (det plejer at virke).

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 05-09-05 16:13

Du kan da købe et helt sæt her "Altså alm. syl. uden plump med et hispeed stempel...

http://www.protuna.dk/product.asp?c=50201767&n=19067409&pn=19067411

MV.
Peter Jensen

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 60 point
Dato : 05-09-05 16:41

I har vidst misforstået ham.
Han vil ha boret cylinderen, ikke plumpen!
Jeg er rimelig sikker på at din cylinder er Aluminium og den kan du ikke bore op ( du kan godt, men det koster KASSEN )
Hvis det er støbejern, så prøv hos www.ingana.dk
De ligger i København.
Ellers så søg på "honing boring cylinder" på www.google.dk ( på danske sider )

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-09-05 17:43

ingana, ved hvad de har med at gøre

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 05-09-05 18:23

Er der virkelig nogen som stadigvæk triller på en Puch nu om dage?..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-09-05 18:39

Nu er Puch jo, ikke så gammel enda, jeg har 2 Diesellaer fra 1954 (danske), og Ingana har boret een af cylindrene
for mig. Hilsen Keldd.
Ingana ApS, Strandboulevarden 64, 2100 København Ø, tlf 35 38 14

Kommentar
Fra : Puchmeister

Dato : 05-09-05 19:57

Jeg vil bare have pillet plumpen ud og kan ikke selv..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-09-05 20:03

Gør som 3773 foreslår.
Få en til at hjælpe dig, med at forstå hvad de forskellige ting er du skal bruge.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 06-09-05 13:30

Pas på hvis det er en af de nye cylindre!!!!
Havde nær glemte dette!
Den skive som holder plumpen fast, den er lavet konisk (skæv), så hvis du trække i den, så vrider den sig ud og flækker din cylinder.
Køb en ny cylinder uden plumb, det er mit råd.

Godkendelse af svar
Fra : Puchmeister

Dato : 06-09-05 21:50

Tak for det.. Ringer til Ingiana..