/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Google
Fra : AndersFogh
Vist : 258 gange
50 point
Dato : 05-09-05 14:03

Er der nogen der har en forklaring på hvorfor Google nogle gange viser sider med lavere pagerank før sider med højere pagerank. Kan det skyldes, at pagerank blot er en ud af flere parametre der bestemmer i hvilken rækkefølge siderne kommer frem i søgeresultatet ?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 05-09-05 14:09

Hvor ser du en sides "pagerank" ? og hvad er din definition af pagerank ?

Der er mange parametre til googles søgeresultater, præcist hvad de er og hvordan de vægtes kan man kun gætte sig til..

Kommentar
Fra : AndersFogh

Dato : 05-09-05 14:11

Med pagerank mener jeg det tal fra 0-10 der står i den værktøjslinie der kan downloades fra Google.

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 05-09-05 14:24

Pagerank viser hvor mange der der går ind på siden og om der er andre sider, der linker til siden - jo fler' bedre. Rækkefølgen bestemmes af flere parametre, som skifter af og til... Den ene dag kan man ligge øverst og den næste skal man måske helt om på side 5 eller 10 for at blive fundet. Det er vigtigt at få skrevet de rigtige søgeord ind i koden. Det er en videnskab for sig...

Hilsen LA5

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 05-09-05 14:28

Tja... pagerank skulle være den samlede vurdering fra google.. http://www.google.com/technology/index.html

Så hvis ikke det er fordi du mener de sponsorerede links (med blå baggrund), må det være fordi de opdaterer "page rankings" tallet lige så tit som de beregner søgeresultaterne..

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 05-09-05 14:30

RETTELSE: '.. må det være fordi de IKKE opdaterer "page rankings" tallet lige så tit ..'

Kommentar
Fra : AndersFogh

Dato : 05-09-05 14:31

Har du en forklaring på hvorfor siden den ene dag er på side 5 og dernæst på side 10. Jeg har selv ligget på side 1 i en periode og pludselig ligger jeg måske på side 3 og 4 - hvad foregår der egentligt ?

Det er også frustrerende hvis man har gjort alt det der anbefales for at optimere sin side, og der så findes sider der slet ikke virker spor søgemaskinevenlige, men alligevel ligger før ens side - og endda på trods af en lavere pagerank.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 05-09-05 14:37

En af forklaringerne kan være de, der linker til de andres websites. Du kan købe websitelinks med en høj rank til at linke til din website.
De er selvfølgelig hamrende dyre.
Der er som tidligere skrevet flere parametre bl.a søgeord holdt op mod antal søgeord i tpå eksten din website. Eller hvis du har brugt for mange søgeord i din tekst, kan Google sende dig længere ned fordi du "misbruger" deres system.

Husker du at opdatere din website mindst 1 gang ugentligt eller har en nyheds-RSS på din website? Hvis du har sidstnævnte bliver din website automatisk opdateret mange gange i løbet af en dag.