/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
sølv smykker
Fra : bublebee
Vist : 689 gange
50 point
Dato : 05-09-05 13:26

jeg har nogle sølv smykker som er blevet lidt mørke. Hvordan får jeg dem til at blive pæne igen??

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 60 point
Dato : 05-09-05 13:29

Tager en lille bakke, evt. fra 1 liter is, lægger staniol i bunden, hælder 2 spsk. bagepulver i + kogende vand. Deri lægger du smykkerne og lukker med staniol. Det virker bare - bruger det selv til sølvbestik og med meget fint resultat.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-05 13:30

Skal sølvtøjet pudses, så læg det på den matte side af lidt stanniol, tilsæt lidt alm. salt og overhæld det med kogende vand. Efter et par minutter kan man se en tydelig forskel.

Sølvtøjet kan evt. gnides i et viskestykke bagefter, hvis man ønsker mere glans. Det er især en god idé til sølvbestik, da man kan komme ud for, at man - efter at have pudset dem - kan smage det pudsemiddel, der er brugt.
Dette tip kommer fra siden www.ask-alex.dk

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 05-09-05 14:24

Hej Bublebee

Jeg vil bare lige ligge et nik til Norsted1's tip .. Sådan gør jeg også og det virker utroligt godt. Dog kan jeg finde på hvis jeg står og skal ud af døren, lige at bruge en gammel tandbørste med lidt tandpasta på til at børste og slibe smykkekrogene flotte med igen, men med denne metode skal man jo være lidt "aktiv" - sølvet i baljen med salt passer sig selv.

Du skal måske have et gammelt sølvsmykke fikset op til det kommende bryllup .. "noget nyt - noget gammelt osv"?

mvh ujbv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 14:34

balcanards indlæg Dato : 05-09-05 13:29 VIRKER !!!!!! har lige renset mine og de blev flotte

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 05-09-05 14:35

SS ja skal have gjort nogle øreringe pæne igen....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 14:38

pas nu på tilbehøret ikke overdøver bruden

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 05-09-05 14:44

ss jep jep. det er bare nogle søde små hængeøreringe ;)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 14:45

godt så - burde smide det her over i smalltalk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 14:49

smid lige balcanard herind:
http://www.kandu.dk/dk/spg/73734

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 05-09-05 15:02

Så har jeg af prøvet begge metoder. Meget svært at sige hvad der virkede bedst. men har trukket lod :)
Men tusind mange tak for de rigtig gode svar.
Nu er mine smykker lige så flotte som da jeg købte dem.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 05-09-05 15:02

Tak for svaret Balcanard.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 15:18

godt - prøv det nu ikke på dig selv

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 05-09-05 15:31

hehe nej nej skal nok prøve at lade være miritdk

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-09-05 16:06

Velbekomme