/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
SPAGHETTI À LA MILANAISE
Fra : netper
Vist : 352 gange
300 point
Dato : 05-09-05 13:06

Jeg søger en opskrift på denne ret, men ved kun at den formentlig er fransk og indeholder pasta, ost, svampe og tomater.

Jeg har fundet denne opskrift på et sprog som jeg ikke er helt sikker på, måske fransk, så jeg håber at der er en her der kan hjælpe med at oversætte opskriften.

Mvh
Per

150 g (0,33 lb) de spaghettis
2 cuillères à thé d’huile
1 cuillère à thé de sel
50 g (0,11 lb) de beurre
1,5 litre d’eau froide

Mettez l’eau, le sel et l’huile dans le bol. Branchez. Portez à ébullition (environ 20 minutes). Ajoutez les spaghettis en remuant. Laissez cuire de 10 à 15 min. Arrêtez manuellement l’appareil. Égouttez. Ajoutez le beurre. Servez immédiatement, avec une sauce tomate et du parmesan râpé.
Note : Pour aller plus vite, vous pouvez remplacer l’eau froide par de l’eau chauffée dans une bouilloire. Si vous utilisez des spaghettis «à cuisson rapide», le temps de cuisson sera de 5 à 8 min. La fonction Garder au chaud n’est pas conseillée pour cette recette.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-05 13:13

hej petper, jeg har lige prøvet med dette link http://translate.google.com/translate_t den kan oversætte fra fransk til engelsk,

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 05-09-05 13:18

Super link - desværre kun oversættelse til engelsk, se nedenfor

150 G (0,33 lb) of spaghettis
2 spoons with oil
1 tea spoon with salt tea
50 G (0,11 lb) of butter
1,5 liter of cold water

Put water, salt and oil in the bowl. Connect. Carry to boiling (approximately 20 minutes). Add the spaghettis while stirring up. Let cook from 10 to 15 min. Stop the apparatus manually. Drain. Add butter. Be useful immediately, with a tomato sauce and grated Parmesan. Note: To go more quickly, you can replace cold water by water heated in a kettle. If you use spaghettis "with fast cooking", the time of cooking will be 5 to 8 min. The Garder function with the heat is not advised for this receipt.

AMP

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-05 13:20

Ja, jeg så det godt, jeg tjekkede det ), men mange af os danskere kan jo engelsk til husbehov, men fransk kniber det nok mere med.

Netper, hvis du har brug for hjælp til oversættelsen, så skriv igen

Kommentar
Fra : netper

Dato : 05-09-05 13:22

min erfaring med disse oversætter er desværre at de tit oversætter fagsprog forkert, så jeg stoler ikke rigtig på dem.

Mvh
Per

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 05-09-05 13:24

Hej Netper

Du kan sagtens stole på ovenstående oversættelse - har selv haft fransk og der er ikke fejl i oversættelsen.

mvh. AMP

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-05 13:25

Så smutter jeg ud af tråden igen, jeg er ikke god -udi det franske-

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 13:25

150 g spagetti
2 spsk olie
1 tsk groft salt
50 gr smør
1,5 L koldt vand

Kommentar
Fra : netper

Dato : 05-09-05 13:27

Ja okay, men det er jo bare det at jeg skal bruge den på dansk.

Per

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 310 point
Dato : 05-09-05 13:34

om igen - kandu driller
150 g spagetti
2 spsk olie
1 tsk groft salt
50 gr smør
1,5 L koldt vand

vand - salt og olie blandes i en gryde og koges til kogepunkt - spaggetti kommes i under omrøring - koget i 10 til 15 minutter - hæld vandet fra og tilsæt smør efter spagettien har hvilet et par minutter og server omgående med tomatsauce og revet parmesanost.
("quick spagetti" skal koges mellem 5 - 8 minutter)

ganske nemt

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 05-09-05 13:56

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 05-09-05 14:04

Hvor dejligt, miritdk, du endelig, endelig kom med svar på det, netper spurgte om! (men undervejs skal der åbenbart en masse uaktuelle diskussioner til!)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 14:05

du per - min nabo er fransk og synes opskriften er gjort for besværlig og skriver sådan :

150 g spagetti
1 - 2 spsk olie (eget valg)
groft køkken eller havsalt efter smag (aldrig for meget)
50 g smør (der kan bruges en smule koldpresset god olie i stedet)
1,5 L koldt vand

bland vand salt og olie i en gryde ( tilsæt evt en boullionterning med så neutral smag som muligt og aldrig for meget, evt blot ½ terning eller en lille tskf hvis det er pulver - 1 tskf hvis det er flydende) - kog til vandet er på kogepunktet - tilsæt spagettien under omrøring - lad koge 10 - 15 minutter efter vandet igen er i kog - rør i gryden jævnligt (kontroller spagettien så den bliver som den skal) - hæld vandet fra og lad spagettien hvile 1 - 2 minutter i gryden - bland smørret med spagettien og server omgående. Serveres med mild tomatsauce og drys af revet parmesan ost. (aldrig færdigkøbt)

så er den vist på plads

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 14:16

starguy - haha - først en fejlsending - så faldt kandu i søvn - jaja det går ikke altid som man forventer i farten

Kommentar
Fra : netper

Dato : 05-09-05 14:18

Hej miritdk

Tak for den anden opskrift også, og selvfølgelig også tak til jer andre som hjalp til

Mvh
Per

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 14:22

per det var bare nemt - sendte mail til hende og hun returnerede