/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook eller Outlook Express?
Fra : cecilinien
Vist : 441 gange
100 point
Dato : 18-10-02 13:20

Jeg bruger egt. Outlook Express, men vil gerne bruge Outlook i stedet. Det findes på min pc, men når jeg åbner fortæller den mig at .dll filen er beskadiget eller ikke findes. Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre for at reparere ?? (jeg har en recovery cd til min pc, men ved ikke lige hvilken af de mange .dll filer jeg skal bruge?)

Desuden kunne jeg godt tænke mig at høre nogle superbrugeres mening om outlook i forhold til outlook express??!!!

Mange mange hilsner fra mig!

Forresten så har jeg kun windows 98 (office 2000) og MS Outlook er version 8.0.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-10-02 13:46

"cecilinien" <cecilinien.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:n_Rr9.124100$Qk5.5242703@news010.worldonline.dk...
> Jeg bruger egt. Outlook Express, men vil gerne bruge Outlook i stedet.
> Det findes på min pc, men når jeg åbner fortæller den mig at .dll filen
> er beskadiget eller ikke findes. Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre
> for at reparere ?? (jeg har en recovery cd til min pc, men ved ikke lige
> hvilken af de mange .dll filer jeg skal bruge?)
>

Du kan prøve at geninstallere outlook

> Desuden kunne jeg godt tænke mig at høre nogle superbrugeres mening om
> outlook i forhold til outlook express??!!!
>

Outlook er noget tungere end OE og er du ikke koblet på et firmanetværk med
tilhørende mailserver, vil jeg helt klart anbefale Outlook Express med
mindre du virkelig har behov for du forskellige ting i Outlook...fx kalender
funktionen

> Mange mange hilsner fra mig!
>
> Forresten så har jeg kun windows 98 (office 2000) og MS Outlook er
> version 8.0.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-02 14:36

Hej Cecilinien!

Forklar lige hvorfor du ønsker at skifte til Outlook, hørt fra andre eller?

Jeg har brugt Outlook på et tidspunkt; men gik tilbage til outlook Express igen, da jeg syntes Outlook var for tung. men det er jo nok noget af en smagssag.

Er man derimod i et firma hvor komunikation indbyrdes skal være i top, ville jeg nok foretrække Outlook bl.a. p.g.a. kalenderfunktion som Outlook Express ikke har.

Endvidere følger Outlook Express jo gratis med Windows (hvilket Outlook ikke gør), og kendes derfor for af rigtig mange.

Men der er mange andre gode kalender, selv bruger jeg Time og Chaos32, hvor alt er samlet på en nem måde. prgrammet er desærre ikke gratis; men det er pengene værd.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 19-10-02 16:51

Jeg kan kun støtte bjarne H i det han skriver. Hvorfor dog skifte til et program der på mange måde er tung og 'overdimensioneret' til privat brug.

Jeg har selv brugt outlook i en længere periode, men skiftede til outlook expres, da jeg fik min computer renoveret. Dette program er ganske udmærket, især når det nu er nemmere at håndterer. På jobbet bruger vi outlook, men det skyldes, at vi har fælles faciliteter.

Men du kan jo have andre grunde til det. - Den grund som du nævner, synes jeg bygger på et svagt grundlag.

//Knud

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-10-02 20:40

Hej cecilinien

Hvis du ved, hvad den manglende/beskadigede dll-fil hedder, kan du hente en ny her:
http://dll.yaroslavl.ru/

De bedste hilsner
Rellom

Godkendelse af svar
Fra : cecilinien

Dato : 20-10-02 16:35

Tak for hjælpen, det var fint, for det er netop kalenderfunktionen jeg mangler i Outlook Express, ellers er jeg nogenlunde tilfreds med det. Jeg vil så søge og se hvad de der kalenderprogrammer du omtaler, mon kan koste...

Mange hilsner Cecilinien

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 20-10-02 20:11

Hej Cecilinien!

Selv tak!

Du kan downloade en gratis prøveversinon via:
http://www.isbister.com/products.asp efter prøveperioden der vistnok er 30 dage kan du registrere det hvis du synes om det. Prgrammet koster USD $45 og jeg har brugt det i mange år.

I programmet er der kalender, adresse, mangler at gøre liste og aftale-liste alt kan kædes sammen med bestemte personer m.m. og man kan søge på samtlige felter. Jeg har vel nok prøvet omkring 10-15 kalenderprogrammer; men ingen af disse har haft funktioner nok og samtidigt været nemt at bruge.

Hvis du beslutter dig for at prøve programmet, og der opstår vanskeligheder eller du har spørgsmål, så bare skriv igen!

Mangler du bare et mindre kalenderprogram så prøv og kig her: http://www.stoneware.dk/
der kan du downloade et gratis kalender-program og der er mange andre programmer.

Mvh
Bjarne H