/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
FTP Server alt for langsom
Fra : northernform
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 04-09-05 21:29

Mig og en af mine venner prøver at opsætte en FTP Server (BulletProof FTP Server v2.3.1.26) min ven kører Serveren og jeg kører Clienten (SmartFTP) men det forgår alt for langsomt op/ned hastigheder på 30 KB/s og vi har begge to Stofanets 4Mbit/s forbindelse.

Vi har brugt standard opsætning på serveren. Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-09-05 21:35

Ja 4 Mbit ned - men hvad er den op, for det er den hastighed som bremser.

Kommentar
Fra : northernform

Dato : 04-09-05 22:17

TDC Hastigheds test
----------------------------------------
Test af download 1989 kbit/s
Test af upload 293 kbit/s
----------------------------------------

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-09-05 00:02

det burde være nok, men prøv denne her.

jeg bruger den sommeider og den virker upåklageligt,
http://www.download.com/GuildFTPd/3000-2165_4-10268417.html

du installere serveren deler hvad du skal dele, sætter en password og laver bruger, men alt dette kan du sikkert.
hvis ikke så skriv

for at komme på den ftp skal du sige i en internet iexplore dette
ftp://000.000.000.000 det skal så være din ip addresse i stedet for 000 hele vejen

skriv endeligt hvis der er noget i ikke kan finde ud af

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 05-09-05 07:01

ja der ser du så hvordan stofa tager dig i røven og kun levere halvdelen af det du reelt betaler for. Det er ikke første gang jeg ser det.
Din download hastighed er som du betaler for er 4Mbit, men de levere kun 2. Det er i midlertidig ikke det at der er flaskehalsen, men derimod din up hastighed. Så lang tid du kun har 300k i up vil du/i ikke komme til at hente hurtigere. Det er hurtigt omregnet.
Du skulle måske lige tjekke hvad det er for en forbindelse du betaler for... jeg tvivler på at det er 4Mbit/300kbit.....

\knap

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 05-09-05 13:43

Det passer meget godt hvis i har ca. 300 i upload, det er er ok så med 30 KB. Det er jo uploaden som er afgørende....

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 05-09-05 18:02

godt så. mpjc: Tror lige at du skal finde ud af hvordan man omregner... den går ikke helt, det er antal kbit over tid.!!

MEN MEN MEN. Hvilken 4Mbit forbindelse fra stofa har du. Som du kan se nedenunder her så er der rent faktisk 2 forskellige hastigheder som de tilbyder.

Min. pris FlexRate® 4 Mbit/s (op til 4096/256 Kbit/s) - forbrug indtil 50 MB 150,00
Max pris FlexRate® 4 Mbit/s (op til 4096/256 Kbit/s) - forbrug indtil 20.000 MB 400,00

FlatRate 4 Mbit (op til 4096/512 Kbit/s) - frit forbrug** 299,00

Den ene (den øverste) har kun 256 kbit i upload hastighed. Det vil altså sige at din upload hastighed er:
1 bit x 1024 = 1 kbit
1 kbit x 1024 = 1 mbit

256/8/1024 = 0,03125 MB/s <=> 31,25 kB/s

Antaget ud fra min lille udregning herover gætter jeg på du ikke har flatrate, men derimod flexrate. ALTSÅ, du kan IKKE uploade hurtigere end 30 kb/s som er tilfældet.

HVIS det ikker til tilfældet kan jeg kun sige det igen..:
DU BLIVER TAGET I MÅSEN, du får kun halvdelen af det du betaler for. Det er der vist ikke så mange der er interreseret i...

Ved ikke om i fornemmer min holdning til stofas forretning.??
\knap

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 05-09-05 18:24

De 256 når man jo aldrig op på, det må vi bare indse. De infomationer de giver er jo max. hastigheder.

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 05-09-05 18:41

tja hos de fleste andre udbydere er det meget mere stabilt og optimalt. Ved ikke om du har lyst til at betale for mere end du egentlig betaler for?? Det er ok hvis du vil, jeg vil bare ikke.

\knap