/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Let bærbar til studerende?
Fra : Grimstrup
Vist : 559 gange
40 point
Dato : 04-09-05 20:15

Jeg står og mangler en let bærbar computer, jeg kan bruge til at tage notater på ved forelæsninger. Kravene til den er at den skal kunne holde strøm i nogle timer, og den skal veje omkring 1kg.. og må koste omkring de 10.000 kr. Er der nogen som har forslag til hvad jeg skal købe, har ikke forstand på bærbare:)

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 04-09-05 20:31

De har en rigtig god en i Aldi for tiden. Den kan virkelig meget. Havde jeg selv pengene, så købte jeg den

Den koster 7999 kr, min sambo har købt denne.

Accepteret svar
Fra : tHe_NeArD

Modtaget 50 point
Dato : 04-09-05 20:40

hmm... jeg har selv en IBM thinkpad... det skulle være en af dem som kan holde til meget... men har ikke haft andet end bøvl med den... men hvis det var mig der skulle købe ny, skulle det enten være en "lille dell" eller en medium stor acer... acer laver kvalitet til lavpris, men de er ikke så robuste som dell... omvendt er dell så kvalitet til toppris, men de kan også holde til at blive smidt rundt med... men hvis du er en af dem der passer på din bærbar så køb en acer... fx sådan en model som denne her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=140911 den har stor harddisk og cd brænder til backup + lang batteri levetid... den vejer godt nok 3 kg... ellers skal du prøve den her... men den koster til gengæl 11000 http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=84752 ...håber at det hjælper dig...

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 04-09-05 20:51

de har en i a-z med 1024 mb ram og det hele

med rigtig grafikkort

til 8000kr

Godkendelse af svar
Fra : Grimstrup

Dato : 04-09-05 21:29

Tak for svaret tHe_NeArD.

Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 04-09-05 21:37

Tak for svaret allesammen, jeg kigger lidt på det. Det der er i hovedsæde for mig er dog ikke at den har grafikkort, da det eneste den skal bruges til er at skrive på :)