/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Danske EL/VVS symboler til plantegning
Fra : Rodrigo
Vist : 14782 gange
50 point
Dato : 18-10-02 13:14

Nogen der har de Danske EL/VVS symboler til plantegning. og hvad de betyder...

Hilsener

Accepteret svar
Fra : meiland

Modtaget 60 point
Dato : 18-10-02 13:34

Hej Rodrigo !

Jeg har vist stadig en del EL symboler liggende fra diverse projekter, stikkontakter, afbrydere, lampestik mm. Desværre tror jeg ikke at jeg har menuen og derved forklaringen mere, men du må kunne låne en DS/eurocode/EN der fortæller hvad de forskellige symboler betyder. Mail hvis du er interesseret.

Når du spørger om vvs symboler til plantegning, går jeg ud fra at du har behov for tegninger af sanitetsudstyr. Ifø har en cd med deres udstyr. Kontakt Max Sibbern for nærmere info. www.maxsibbern.dk

Hvis du skal lave et radiator-diagram (hedder det vist) må du nok over en DS/EN og så tegne den selv.

/meiland

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 19-10-02 13:01

hej Rodrigo
Man kan også henvende sig til Dansk Installatørforening og VVs foreningen eller grossisterne.
De kan evt. fortælle dig om der er noget af det du skal bruge der findes på cd
mch mcloud

Kommentar
Fra : Rodrigo

Dato : 20-10-02 23:06

Hej ! meiland tak for svar!, Det vil jeg meget gerne have, hvis du har nogen gammle EL / VVS planer. Så kan jeg så hvordan sådan noget ser ud Min email er styleforce1@yahoo.com

Tak til dig også ! mcloud

Kommentar
Fra : Hobbyladen

Dato : 22-12-02 17:12

På Schneider´s hjemmeside (www.Telemecanique.dk) kan du hente El-symboler

MVH
Anthon Vernersen
Proces-as.dk

Kommentar
Fra : Bjornalbeck

Dato : 11-12-03 21:33

På efterfølgende hjemmeside findes næsten alle de symboler hjertet begærer + et eksempel på hvordan det kan tegnes ind i et hus.
Venlig hilsen Bjørn Albeck

Kommentar
Fra : Bjornalbeck

Dato : 11-12-03 21:38

Jeg glemte jo at sende hjemmesideadressen, men her er den: www.unikt.net/ATS_VB/VB/pec/st_stroems_reg.htm
Venligst Bjørn Albeck

Kommentar
Fra : jaj151171

Dato : 14-12-08 19:24

Var der nogen der havde symboler til autocad på EL-symboler liggende