/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvad skal jeg bruge?
Fra : JRC
Vist : 365 gange
20 point
Dato : 04-09-05 19:10

HVad for nogel ting skal jeg bruge til at sætte dioder til et 6v batteri???

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 04-09-05 21:54

Jeg går ud fra at det er lysdioder du skriver om.
Du skal vide hvilken spænding og hvilken strøm dioden kræver, herefter er formlen:

(6v - diodespænding) / diodestrøm = modstand

eks.
Dioden skal have 2 V og forbruger 20 mA.

6V - 2V = 4V

4V / 20 mA = 200 ohm

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 04-09-05 22:00

okay.

Forstår jeg ikke så meget af.
Det dioder som jeg kan sætte på en knallert.

Du har fundet hvilken strøm den kræver hva så?

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 04-09-05 22:25

OK,

Hvad skal dioden ?

Hvilken spænding skal den have ?

Hvilket strømforbrug har den ?

Skriv det til mig, og jeg skal udregne hvilken modstand du skal bruge.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 04-09-05 22:29

Har ikke købt den endnu.

Men den skal sidde under en fz50 eller de skal regner med der kan være flere.

Så hvis du ved hvad for nogle der gode til det så regner du bare ud hvilken modtand der skal bruges

Håber ikke jeg for besværlig :(

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 04-09-05 22:40

Puh ha,

Jeg aner ikke hvad du har i tankerne, men mon ikke det skal være noget særdeles lysstærkt eller?

Hvilken farve skal de have ?

Skal de blinke ?

Skriv og jeg vil svare i nærmeste fremtid, jeg skal f...... tidligt op imorgen så jeg hopper i kanen.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 04-09-05 22:50

Ja det må meget gerne kunne ses. du ved lige som neonrør.

De skal ikke blinke bare lyse ned i jorden.
Farven er lige meget. det skal bare ikke være gul eller hvid eller sådan noget pige ting som lyserød eller lilla. alt andet. men tænker så i farverne blå og grøn

Okay det bare i orden. godnat.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 05-09-05 22:28

Hey hva hvis det er dem fra scooter-shoppen? Den til 59 hvis du vil se dem?

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 06-09-05 16:14

Hvis det er disse du mener, skal du ikke have noget foran, så vidt jeg kan se.

HSS1941

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 06-09-05 23:06

Okay og det er du sikker på ik?

Der jo også andre. og der står jo ikke om det til 12 eller 6 V eller vhad det nu er til. det irriterene for hvis man nu brænder lortet af.

Men har du nogle ideer?

Accepteret svar
Fra : bsservice

Modtaget 20 point
Dato : 07-09-05 16:43

De skriver at de er lige til at sætte på, derfor må man antage at div. eksterne komponenter er intergreret i lysdioden.

Dog skal du huske at polarisere dem rigtigt. Dvs. + til+ og - til-, men der følger garanteret en monteringsvejledning med.
Ellers må du bede om en.

Jeg skriver "så vidt jeg kan se", jeg har jo ikke produktet fysisk i hånden, men efter deres hjemmeside skal de være lige
til at montere.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 07-09-05 17:08

Jamen mange tak for hjælpen. :)

tror du de kan ses når de kun blivet sat til et 6 V batteri?

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 07-09-05 18:30

Du skal nævne at de skal benyttes til 6 V

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 11-09-05 23:10

Okay det gør jeg så.

Kan man ikke købe demnogel andre steder?

Godkendelse af svar
Fra : JRC

Dato : 09-01-06 23:17

Tak for svaret bsservice.