/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
RHCP - tekster med akkorder
Fra : nikolaj_lytken
Vist : 338 gange
70 point
Dato : 04-09-05 16:13

Hej

Jeg spiller meget Red hot chili peppers på akkustisk guitar, og vil meget gerne have nogle af deres sange som jeg kan spille på akkorder og IKKE tabs...
Håber i kender nogle gode steder!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 04-09-05 16:53

Øhhhh - ikke for noget, men kan du ikke læse akkorderne ud fra de tabs der er givet med...???

nu ikke for at spille smart eller lign, men det er da det vi andre gør

Kommentar
Fra : peque

Dato : 04-09-05 16:54

Men ellers bibliotekerne har flere af deres bøger .... selv her på Møn

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 04-09-05 17:18
Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 04-09-05 17:27

Peque har ret, du kan sagtens læse akkorderne udfra tabs.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 80 point
Dato : 04-09-05 17:50

hvis du nu kan udfra tabs alligevel, så er der nogle her http://www.gigatabs.com/r/redhotchilipeppers-tabs-000123232.html

Kommentar
Fra : nikolaj_lytken

Dato : 04-09-05 17:57

Læser akkorder ud fra tabs? jeg ved ik rigtig hvad du mener? Hvis der nu står tabs til fingerspil til en sang, læser i så akkorder ud fra det?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 04-09-05 18:14

Tabs til akkorderne vel? Det er da det samme som akkorder. Akkorderne står somregel også ovenover tabs'ene. SÅ DER ER INGEN KO PÅ ISEN!

Kommentar
Fra : nikolaj_lytken

Dato : 04-09-05 18:17

ja ok... men altså, så eftersøger jeg tekster på sange, hvor akkorderne står ovenover

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 04-09-05 18:22

Ja, dét er straks sværere at få fingrene i!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-09-05 18:22

der tekster til nogle af sangene i mit link )

Kommentar
Fra : nikolaj_lytken

Dato : 04-09-05 18:25

ja ! det har jeg bidt mærke i :), og det gode ved den side er at der er markeret hvilke sange der er lavet på akkorder... så tak for det ;)... jeg er tilfreds :D

Godkendelse af svar
Fra : nikolaj_lytken

Dato : 04-09-05 18:26

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-09-05 18:29

Selv tak )