/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Gode kameraer i 4 megapixel-klassen?
Fra : kermie01
Vist : 368 gange
20 point
Dato : 18-10-02 11:50

Er hhv. Samsung Digimax 410 & Medion SX 410 værd at investere i?

Begge kameraer kan erhverves for omkring kr. 3.000 - kr. 3.500.

Mit behov er all-round, men jeg vil gerne kunne beskære billederne uden nævneværdigt kvalitetstab.

Er det måske bedre at investere i et 3 megapixel kamera med et bedre objektiv?

I så fald hvilket?

Har I erfaring/hørt om de ovennævnte kameraer. Har de nogle hæderlige specifikationer, eller er det noget bras?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-10-02 21:57

Det skulle være bedre at tage et kamera med en lidt lave megapixel, og så
have et bedre (mere lysstærk/større omkreds) objektiv på.
MVH
Michael
---------------------------------------------------
> Er hhv. Samsung Digimax 410 & Medion SX 410 værd at investere i?
>
> Begge kameraer kan erhverves for omkring kr. 3.000 - kr. 3.500.
>
> Mit behov er all-round, men jeg vil gerne kunne beskære billederne uden
> nævneværdigt kvalitetstab.
>
> Er det måske bedre at investere i et 3 megapixel kamera med et bedre
> objektiv?
>
> I så fald hvilket?
>
> Har I erfaring/hørt om de ovennævnte kameraer. Har de nogle hæderlige
> specifikationer, eller er det noget bras?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-10-02 22:03

"kermie01" <kermie01.news@kandu.dk> wrote in message
news:VFQr9.124024$Qk5.5236962@news010.worldonline.dk...
> Er hhv. Samsung Digimax 410 & Medion SX 410 værd at investere i?
>
> Begge kameraer kan erhverves for omkring kr. 3.000 - kr. 3.500.
>
> Mit behov er all-round, men jeg vil gerne kunne beskære billederne uden
> nævneværdigt kvalitetstab.
>
> Er det måske bedre at investere i et 3 megapixel kamera med et bedre
> objektiv?
>
> I så fald hvilket?
>
> Har I erfaring/hørt om de ovennævnte kameraer. Har de nogle hæderlige
> specifikationer, eller er det noget bras?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

NEJ

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 18-10-02 22:26

"kermie01" <kermie01.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:VFQr9.124024$Qk5.5236962@news010.worldonline.dk...
> Er hhv. Samsung Digimax 410 & Medion SX 410 værd at investere i?
>
Det er samme kamera i 2 forklædninger. Det går også under navnet Medion
9700, 9725 osv.
Derudove findes det som Rollei og Jenoptik.
Der har været så mange diskussioner om det kamera, at jeg ikke vover at
starte en ny, men vil henvise dig til i Google at søge i grupper og så søge
i de danske grupper på henholdsvis Medion og evt. også Aldi.
Så er der en hel del læsestof.

Kurt

Godkendelse af svar
Fra : kermie01

Dato : 22-10-02 08:42

Tak for svaret Kurt B. Andersen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 18:58

"kermie01" <kermie01.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:vh6t9.154203$Qk5.5744668@news010.worldonline.dk...
> Tak for svaret Kurt B. Andersen.
> TIVE = 1
>
Velbekomme

Kurt