/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjærne blodflækker
Fra : alimak
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 04-09-05 14:00

Jeg har et dyrt jakkeset som det har kommet blod og materie på benet på buksen, Det er fra et sår jeg havede på benet sidste gang jeg brukte den,for over et år siden. Er der nogen der ved hvordan jeg kan fjærne den flæk? Tror ikke den tåler vask i vaskemaskinen.Jeg ved heller ikke hvad slags stof den er lavet af.Men den heder Kenzo hvis det kan hjælpe jer.
alimak

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 04-09-05 14:03

end den til kemisk rensning og oplys der er gammelt blod på

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 14:14

ps... hvis du ikke kan se på et mærke om den overhovedet kan tåle vask - så ovenstående -
men - du kan forsøge med koldt vand igen og igen - det er det man nemmest fjerner blod med - eller
i butikkerne findes der forskellige pletrens til forskellige typer tøj som med held kan bruges.
Ville nu nok enten bruge en kemisk rensning hvis det var mig og jeg var usikker på stoffet

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-09-05 15:22

Kan ikke vaskes står det.Rens har jeg ikke tænkt på, så det er måske en god ide.Men skal jeg prøve med koldt vand før jeg sender den til rens?
alimak

Kommentar
Fra : rense

Dato : 04-09-05 16:46

hva med at købe et nyt jakkesæt?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 16:47

hvis der står rens - så gør det - ærgeligt hvis det er noget der ikke tåler andet jo

Hvis du har besluttet dig så undlad at gøre noget andet - visse stoffer er bare ikke egnet til andet en rensning for at holde sig.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-09-05 17:19

Til rense.
Det kunne jeg vel, men det jakkesettet kostet over 12000 så jeg vil da prøve at få buksen ren.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-09-05 18:15

Gør som mirit siger og send den til kemisk rens UDEN at prøve med koldt vand først. Overlad et så dyrt jakkesæt til eksperten. Hilsen Arne

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 04-09-05 23:13

Tak for svaret miritdk.Jeg gør som du og Arne Jakobsen siger.
alimak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 02:15

det tror jeg du gør klogt i for en sikkerheds skyld - husk at spørge på renseriet om hvad det er for noget stof og hvordan du evt pletrenser hvis uheldet skulle være ude - det er for dyrt at lade være med den pris

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-09-05 08:55

Gør som lillearne siger, som siger, gør som mirrit siger LOOOOL IDIOT