/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hjælp hjælp og hjælp, hvor skal jeg bo?
Fra : David2000
Vist : 756 gange
100 point
Dato : 04-09-05 13:49

Hej,

På grund af mit arbejde skal jeg snart flytte til Ballerup?
Men hvor skal jeg bo? Kender nogen et pænt område hvor man kan leje et parcelhus
eller en 4-5 værelses lejlighed i Ballerup?

Med venlig hilsen
David2000

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 04-09-05 14:08

kig i den blå avis, der er en masse muligheder at finde der
www.dba.dk

Kommentar
Fra : David2000

Dato : 04-09-05 14:18

Ja, men jeg har aldrig været i Ballerup.
Det er også derfor jeg spørger om ET PÆNT OMRÅDE.

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 04-09-05 14:30

nåe okay, jeg er ikke kendt i ballerup bor selv i brøndby

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-05 16:20

Der er gode forbindelser til Ballerup med bl.a. S-tog
Det giver dig jo mulighed at vælge bopæl "udenbys".
Jeg har været i Ballerup, det pæne var ikke at se nogen steder.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 17:05

Ballerup - hvorfor præcis lige Ballerup - der er jo nemt at komme til fra andre steder i kbh og omegne - prøv at kigge på kortet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-09-05 17:54

Hvis du finder noget i www.dba.dk kunne du vel spørge udlejeren om kvarteret m.m.?? alt kan da ikke være noget skidt i Ballerup

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-09-05 18:29

Ej, altså. Ballerup er joda en hovedstadskommune. Man kan ikke bare gå hen og leje et hus eller en lejlighed fra den ene dag til den anden... Og da slet ikke være kræsen med beliggenheden.

Hvad mener du iøvrigt med "et pænt område"???

Du kan da kigge på det her link.. -Evt. selv indsætte annonce. Men det er altså ikke så ligetil at finde lejlighed i Københavns omegn.

http://www.ledigelejligheder.dk/

..--Jeg bor i Ballerup, og jeg skal nok kikke i lokalavisen, når den kommer næste gang (mandag-tirsdag), men jeg er ikke optimistisk.

Hvor kommer du fra? Har du ikke noget at bytte med?

Kommentar
Fra : David2000

Dato : 04-09-05 19:30

Jeg bor I Ribe.
Det med PÆNt område, altså ikke en højhus med tusind bistandshjælpmodtager.
Og i følge kommunen kan jeg få et sted at bo i løbet af fire uger.
Jeg skal bare vælge.

Kommentar
Fra : David2000

Dato : 04-09-05 19:31

Jeg bor I Ribe.
Det med PÆNt område, altså ikke en højhus med tusind bistandshjælpmodtager.
Og i følge kommunen kan jeg få et sted at bo i løbet af fire uger.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-09-05 20:36

Kan du få et sted at bo i BALLERUP i løbet af fire uger?????
Hvad kan du vælge imellem???

Kommentar
Fra : David2000

Dato : 04-09-05 22:34

Grantoften(rækkehus) og Dalvænget (parcelhus)

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 05-09-05 15:01

---Så vælger du Dalvænget...
Grantoften kan godt være det, du mener med "et mindre pænt sted..." En del af Grantoften ER faktisk højhus...

---Har kikket på Dalvænget... Såvidt jeg kan se, er det almennyttigt byggeri og dermed absolut rimeligt i pris. Men man kan ikke blive skrevet op til en lejlighed. Man kan kun få den gennem henvisning fra kommunen. Og så kan jeg jo ikke lade være med at tænke på, hvorfor Ballerup kommune skulle henvise én med bopæl i Ribe til sådan et hus?
---En anden ting: Der er såvidt jeg kan se kun 20 huse til udlejning. Og der må jo nødvendigvis være nogen, der flytter før du kan få et. Så det undrer mig lidt med de 4 uger..
Men jeg kan kun sige, at hvis jeg var dig, så ville jeg sige jatak til et hus på Dalvænget.

Godkendelse af svar
Fra : David2000

Dato : 05-09-05 19:23

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-09-05 19:39

Tak for accepten af mit svar. Og held og lykke med dit nye liv i Ballerup. Personligt er jeg meget glad for at bo her.
Men hvis du vil have det, så kan jeg godt give dig besked, hvis der er boliger til udlejning udenom kommunen i lokalavisen? ---Den er ikke kommet endnu.

Kommentar
Fra : David2000

Dato : 05-09-05 20:48

Hej Birgitta,

Det vil jeg meget meget gerne.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-09-05 20:53

ok, du hører fra mig når avisen kommer.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-09-05 19:21

Hej igen, David. Så er avisen kommet. Men desværre er der kun 3 annoncer, og deraf er de 2 folk, der søger lejlighed. Den 3. er en byttelejlighed mellem to boligkomplekser i Ballerup.

I Søndagsavisen er der et hus på 140 kvm der fremlejes fra 1-10-2005 til 30-9-2007. Indeh. stue, spisestue, køkken og bad plus 3 værelser, thekøkken og bad på 1. sal. Men det ligger i Slangerup (kik på et kort). Og prisen pr. md er 8500 excl. varme og el. --Depositum 3 mdrs. leje. Henv. 4733 3346 efter kl 12.

Og så er der nogle nyopførte boliger i Smørum, der er nabokommune til Ballerup:
3-4 værelser, 102 kvm. fra 9008 kr.

http://www.constantia.dk/index.asp

DET ser lækkert ud, og det er en landkommune uden de store sociale problemer. Jeg har selv boet i Smørum før. Men dyrt er det jo.......

Jeg håber, at du finder noget...
Hvis du vil have at jeg kikker i lokalaviserne de næste uger også, så lad mig det vide. Jeg sætter flueben forneden..

Kommentar
Fra : David2000

Dato : 06-09-05 21:57

Hej Birgitta,

Tusind tak for hjælpen.
Jeg har sendt et par ansøgninger til Herlev og taastrup kommuner og de tror
at jeg kan få en lejlighed i løbet af ca. 2 måneder.
Men du må meget meget og meget gerne kikke i lokalaviserne de næste uger.
Hvis jeg finder en lejlighed så sender jeg dig en stor buket blomster.
Hvis du ikke er allergisk over for blomster.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-09-05 13:48

Tihi... tak, men det kan du bare ikke, for du har ikke min adresse.
Og vi er jo her på kandu for at forsøge at hjælpe og selv få hjælp. En anden gang er det dig, det kan hjælpe nogen med et eller andet.

Hvad med det ude i Smørum? Er det for dyrt? Det ligger i "cykelafstand" fra Ballerup, men der går også bus nærved, og lidt længere væk er der tog til Ballerup. Det er kun én station.
Nå, men du hører fra mig, når næste lokalavis kommer.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-09-05 18:25

Hej, David.. Jeg har ikke glemt dig, men jeg fik ingen avis i denne uge. Nu har jeg fået den af en veninde. Men det er ikke det store, der er. 5 bytteannoncer. Det kan du jo ikke bruge til noget.
Der er en enkelt udlejning, men det er nok ikke noget for dig:

Citat
Vi søger snarest et par til 1.salen i et hus, hvor der er firma i resten af huset. 1.salen på ca. 55 kvm. består af 2 værelser, en lille alkove, et stort badeværelse samt tagterrasse på 30 kvm. Når firmaet har lukket, om aftenen og i week-enden er der adgang til køkken og stor have. Lejerne skal sørge for rengøring af hele huset, pasning af have, snerydning m.v. Lejen er 2.500 kr pr. md. incl. el og varme.

Det var da underligt!! Der står intet telefonnummer eller adresse!.. Det må være en fejl! Så kommer annoncen nok i igen i næste uge. Hvis du er interesseret, så vil jeg forsøge at få fat i avisen på udgivelsesdagen (tirsdag). Men lejligheden er nok for lille, er den ikke?