/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvad skal det koste?
Fra : pims
Vist : 463 gange
100 point
Dato : 04-09-05 12:52

Har en gård med meget plads, en nabo har spurgt om han kan leje en plads til sin sportsvogn, da han ikke skal bruge den i vinteren.
Er der nogen som har forstand på hvad sådan noget skal koste?
Der er ikke nogen forsikring som dækker det der står i bygningerne.
Hilsen Pims.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-05 12:54

Et koldlager til nabopris 1.000 - 1.500 kr for en vinter.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-09-05 12:55

hvis det er en god nabo som du måske en gang selv kan få brug for, så et par flasker god vin og han må selv finde ud af det med forsikring.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 12:58

synes man skal sætte pris på godt naboskab og ikke tage pris

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-05 13:02

Plus 12%

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 04-09-05 13:13

Vi får "opstaldet" en campingvogn hos nogle gode venner som har pladsen til det... Betalingen plejer at være et par flasker rødvin når vi kommer med den, og en flaske et eller andet lidt dyrere (cognac, whiskey etc) når vi kommer og henter den (plus de 3 flasker rødvin)... Og det fungerer godt nok... Så jeg vil foreslå dig ikke at lade penge komme imellem jer, og i stedet for tilbyde (HVIS det vel og mærke ikke koster/ubelejliger dig med noget) at opstalde den med alternativ betaling... Det er i min mening det bedste!

Ps, Vores opstaldning har ført til et godt, langt venskab! Det kunne være det samme skete for jer

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-09-05 13:20

men husk lige det med forsikring.. hvis der nu skulle ske noget med bilen kan det jo godt blive til en værre diskution..

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 04-09-05 13:24

Nu er han jo din nabo så jeg synes sige at du ønsker en kasse øl, en lagkage eller lign. Synes ikke man skal sætte penge på spil ved sådan noget

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 04-09-05 13:29

Du kan jo også sige på denne måde:
Du gør en tjeneste for vedkommende og vedkommende kan så gøre dig en tjeneste senere :)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-09-05 16:03

Med hensyn til forsikring, er loven ganske klar.

Det er bilejerens egen forsikring på bilen, der skal betale.
Motorkøretøjer er ikke på nogen måder omfattet af andre forsikringer, hvilket ofte er et problem hvis det er en uindregistreret køretøj, eller hvis der ikke er kasko på.

Ellers skal man have en speciel erhvervsforsikring, som nogen autoværksteder har, som kan dække, ellers er det kun ejerens ansvar.

Med hensyn til leje, synes jeg, at meget afhænger af om det er plads du ikke selv har brug for.

Og så kunne du jo spørge manden hvor meget han havde tænkt sig at ville gi for det, og så tage det derfra.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 04-09-05 18:06

Ja, det kommer jo altså helt an på, om det er en nabo, som du ønsker nærmere samvær med? Og om det er til nogen ulejlighed for dig? Og om du har brug for pengene?

Hvis du IKKE tager betaling, så risikerer du åbenbart at blive begavet med alskens vin og sprut, så det er spørgsmålet om du er interesseret i det? For ellers er det bedre at sige en pris, -f.eks en tusse eller deromkring for vinteren. Så skylder I ikke hinanden noget, og det kan jo være rart nok for begge parter, hvis I ellers ikke har noget tilfælles.

Men det må være helt afhængigt af hvilket forhold du har, -og hvilket forhold du ønsker- til din nabo.

Godkendelse af svar
Fra : pims

Dato : 04-09-05 20:05

Tak for svaret Birgitta.
Det er en nytilflyttet nabo og vi vil jo gerne kunne snakke sammen i fremtiden, vi ta'r en snak med ham og så ser vi hvad der kommer ud af det.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-09-05 20:17

Tak for accepten af mit svar, og held og lykke med det nye naboskab.