/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
hastighed på trådløs netværk skifter kon~
Fra : Mariam_999
Vist : 743 gange
50 point
Dato : 04-09-05 12:04

Hej allesammen!

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber i kan svare på. Jeg har en bærbar og en stationær pc. for ikke så længe siden anskaffede jeg mig en trådløs router, af mærket netgear og med en hasighed på 54 Mbit, så jeg kunne få noget internet på min bærbare. og min stationære er sat til routeren via kabel. min bærbares trådløse netværkskort er sådan et 802.11 b/g wireless.
Men det som irritere mig for tiden er at når jeg går på nettet med min bærbar og åbner "status for trådløs netværksforbindelse$" kan jeg se at forbindelselshastigeheden konstant skifter fra 24 mbps til 48 mbps til 54 mbps. Når den går ned i hastighed kan jeg tydelig mærke det. og det irritere mig. og jeg er ikke længere væk fra routeren end 2-3 meter.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. Kan man på nogen måde sætte forbindselsen til at blive på 54 mbps eller hvad kan man ellers gøre.?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-09-05 12:37

Du skal være klar over at trådløse telefoner kan "ødelægge signalet"
Men ellers prøv at skifte frekvens, et trådløst net kan bruge 3-4 forskellige frekvenser.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 04-09-05 12:47

hvordan kan man ændre frekvens?

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 04-09-05 13:44

Har du nogle trådløse enheder som f.eks en mobiltelefon, trådløstelefon eller sågar en microbølgeovn inærheden af din pc så ligger problemet nok der.
Prøv evt. at opdater driver på dit WLAN kort i din computer og så kan du også opdatere din router.
Hvilken PC er det?

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 04-09-05 13:50

altså mobil har jeg og microovn men de ligger godt nok et stykke fra min pc. jeg har lige nyanskaffet mig den bærbare det er en Ace aspire 1691

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 04-09-05 13:52

Hvilket Trådløs netkort sidder der i den ?

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 04-09-05 13:55

det trådløse netkort hedder Intel(R) Pro/wireless 2200BG

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-09-05 14:04

Jeg ville være ked af at rode dig ud i noget, da få misforståelser, kan føre til at du ikke kan gå på nettet.
Derfor er det bedre at ringe til http://www.expansys.dk/company.asp 36 94 45 93 i kbh
Da det også afhænger af routerens type/nummer og dit styresystem på den bærbare.
Men der burde følge en vejledning med på cd, men måske ikke på dansk?
Men i de fleste tilfælde er der et ikon for din router nede ved uret, hvor alt kan stilles.
VH Palle Hansen