/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
NAD 7220 PE Størrelse på modstand
Fra : Luxman
Vist : 859 gange
180 point
Dato : 04-09-05 11:22

Jeg mangler værdi på 2 stk modstande hvor diagramnummer er helt brændt væk. 1 i hver side. De sidder ved siden af 2 stk kondensatorer hvor jeg godt kan læse diagramnummer C432 og C431 men vil tro det drejer sig om modstand R454 og R453. Som skrevet de er helt svedet af så værdi og størrelse ønskes.

De sidder imellem de 2 udgangstransistorer i hver side

Bemærk har anden tråd kørende hvor der er 500 point.

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 04-09-05 11:30

Forstår ikke helt spørgsmålet for du har jo modstandstype info: "R454" og "R453" så er det bare at gå ned og købe nogle nye i din lokale elektronik butik.
diagramnummer kommer man heller ikke langt med pga. det er bare navnet på det område hvor modstanden befinder sig.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-09-05 11:40

Hvorfor har du ikke bare kontaktet HIFI kluben som jeg foreslog?
Det er da ikks så svært...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Luxman

Dato : 04-09-05 12:06

Kære Benjamin. Læs mit spørgsmål engang til. Der står ikke jeg vil bruge kr 200 for at få oplyst værdi og størrelse på nogle modstande der skal sættes i et tvivlsomt projekt.
Og hvis det er så nemt at kontakte HIFI klubben hvorfor gør du det så ikke. Nu er der 520 point at hente.
Jeg beder bare om værdi og størrelse.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-09-05 13:05

Men det er vel også lidt naivt at tro at du bare skifter 2 modstande og så køre den igen...
Der er vel en årsag til de er strøget... Jeg kan da godt få dem oplyst og så skifter du dem og kommer med flere spørgsmål til Justering af udgangstrinet mm... (hvis den overhovedet køre igen.....)
Jeg kan huske da jeg skulle have min 7240 op og køre igen var det ikke nok at skifte en brændt modstand.
Men hvad det er jo dit projekt - held og lykke.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen