/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Intet drev! ?
Fra : mangorossa
Vist : 312 gange
200 point
Dato : 03-09-05 22:50

jeg har en temmelig irriteret mand siddende ved siden af..og ikke kun over fodboldkampen men han har lige: formateret sin puter og genindstalleret xp..og nu påstår lortet at den intet drev har..hvorfor det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-05 22:53

Har han været inde og rode i bios?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-09-05 22:55

nej..han har installeret xp igen, hans brænderprogram.osv.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-09-05 22:56

Men han kigger lige derind..og der står alle drevene!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-09-05 22:59

Står drevene ..hmm nej hør nu her

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-05 23:01

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-09-05 23:01

ja ja..hvad ved jeg *GG* men der forefindes de..var det bedre?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-09-05 23:02

SÅ nu skal i være alvorlige *fnis* min mand synes det er alvorligt nok altså..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-05 23:02

Er drevene fundet?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-09-05 23:03

Prøv lie at genstarte engang

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-09-05 23:03

Nej, de leger stadig kispus inde i bios *LOL*

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-09-05 23:05

Genstarte? han bestiller stort set ikke andet..kan melodien udenad!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-05 23:06

sæt drevene til auto inde i bios!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-09-05 23:18

øøh nu er han der..hvordan gør han det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-05 23:27

Kommer an på bios! Normalt står der på skærmen hvilke taster man skal bruge for at ændre indstillinger! Men win XP burde kunne se drevene hvis bios kan!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-09-05 23:30

Ja, det er jo det..han prøver at reparere nu!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 03-09-05 23:32

Undrer mig lidt over at han kan installere winxp og så ikke se drevene? Kan han overhovedet komme ind i windows?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-09-05 23:40

jaeh..det kan han jo!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-09-05 23:41

Kan det være bundkortet det er galt med?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-09-05 23:42

Han prøver at formatere igen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-09-05 07:32

Jeg her flere pcer, men den specielt den ene hvor der er 3 HD i, kunne til tider miste forbindelsen til C drevet, men efter en genstart var det der igen. Det viste sig at var der en løs forbindelse i de ide kabler der var i. Nyt kabel og det hele var iorden

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 04-09-05 15:55

Jeg skal lige vide om han stadig har problemer.. Hvordan er disse 3 HD sat i hardware configurationen direkte på dem. Altså er alle sat til CS (cable select) eller har de alle fået diffineret hver deres slave/master på hver deres bus.

Jeg vil mene at hvis dette er et tilbageværende problem burde han nok overveje at prøve en af de andre diske som primær disk. Hvis han stadig holder på at bruge den disk til sin primær partition så skulle han inden han installere, tage de to resterende diske ud sådan det kun er den ene der er tilbage.

Håber at det hjælper lidt på det.
\knap

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 04-09-05 20:59

Oki..nyt herfra. Efter formateringen, var drevene der igen. Så installerede han brænderprogram: Roxio...så var den gal igen!
...hvorfor dælen nu det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-09-05 01:40

Sikkert en konflikt med windows interne aspi brænder driver, som sjovt nok er lavet af roxio!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-09-05 18:45

Jamen så istedet for at sætte alle drev og diske til cs, så vælg selv om de skal være master eller slave.
c:\ hd mbr primær master
d:\ ?? primær slave
e:\ dvd sekundær master
f:\ hd sekundær slave

Det burde virke

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 06-09-05 08:57

Oki, det fortæller jeg lige herren når han kommer hjem..for lige nu har han bare ikke noget brænderprogram

Godkendelse af svar
Fra : mangorossa

Dato : 03-01-06 22:39

Tak for svaret tedd.Han fandt ud af det..hvordan ved jeg egentlig ikke *GG*