/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Gratis virusprogram i 1 år, virker det ?~
Fra : smxxx
Vist : 733 gange
21 point
Dato : 03-09-05 21:54

Efter, flere gentagne forsøg, på at geninstallere TDC´s sikkerhedspakke opgiver jeg det, er der nogen der har erfaring med dette program.
Skal sige, det kan finde noget, Norman ikke finder, godt nok kun i TEMP, men alligevel.
http://store.digitalriver.com/DRHM/Storefront/Company/caconsum/staticContent/PYPCtrialUS.html

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-09-05 22:14

øhh - deres sikkerhedspakke er da norman - eller ?????????

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 03-09-05 22:20

Jo... TDC's sikkerhedspakke består af Norman Internet Control så hudt jeg hvisker...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-09-05 22:31

Du skal da helt klart vælge A.V.G.antivirus de har en freeversion der selv opdaterer flere gange i døgnet Den er lie her http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=1308
Mvh Sune

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 03-09-05 22:54

hent den heller her: http://free.grisoft.com/doc/1 det er den officielle side fra Grisoft (producenten) og den er altid den nyeste version.
kattefar

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 03-09-05 23:14

Eller blot nøjes med at kør windows fierwall..........og intet andet.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 04-09-05 01:16

Trine08
BARE LIGE SÅNNNNNN, KØRER ALDRIG NETTET UDEN NOGET, har / HAR HAFT sikkerhedspakken, og der er jo lus og andet på,,,,efter 2 minutter, og låser maskinen.
Har Adaware PRO, mennnnnnnnn
TROR jeg fik skevet det forkert.......
Kan IKKE installere NORMAN mere, har lige haft dett oppe i et adet spørsmål,,,,,,og det er ikke første gang jeg giver udtryk for samme.
Nu kører jeg, ovennævte virusprogram, som er gratis. 1 ÅR
Og Zonealarm.
ellers har jeg mange andre virusprogrammer, men jeg ville bare høre om der var nogen der havde erfaring med dette. ???????????

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 21 point
Dato : 04-09-05 09:21

smxxx - jeg har kørt EZ over nogle måneder og blev godt træt af den - den er "overnervøs" og popper for et godt ord op med advarsler i én køre - oftes helt uden grund. Personligt synes jeg ikke om den og har ikke særlig gode erfaringer med den - synes ikke det er noget for dem der surfer ret så meget !
Men deres support er super

Kender kun ganske få der kører med den og de er ikke særlig tilfredse heller. (kender dog ikke grunden)

hmm - nu ved jeg ikke hvorfor du pludselig ikke kan køre med norman mere - den er jo både billig og ganske god ( måske noget jeg har glemt eller overset )

Hav en god søndag

Kommentar
Fra : oz6oh

Dato : 04-09-05 09:26

Jeg bruger med glæde avg, men da jeg fik en virus GAELICUM.A viller dette program ikke slette den. Man henviste til VCLEANER.exe som osse rensede 488 filer undtagen print.exe efterladende en error 9. Jeg kopierede da print.exe over på en a diskette og for sjov skyld testede jeg den der, med det underlige resultat at den IKKE havde virus???? Så kopierede jeg den tilbage og nu var den VIRUSFRI hmmmmmmmmmmmm Jeg fatter det ikke rigtigt. Hvem kan komme med en forklaring.

OZ6OH

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 09:31

oz6oh det hører vist til i et spørgsmål for sig selv - ellers kan det forvirre tråden yderligere

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-09-05 11:52

Hvis du ikke kan geninstallere TDC sikkerhedspakken er det fordi du ikke har fjernet den korrekt og disse rester af programmet kan såmænd give problemer på andre AV programmer så se nu at få programmet geninstalleret.
Det er vigtigt at slette mappen C:\Norman med alt indhold inden du forsøger, at geninstallere og har du rigtigt rodet rundt kan du blive nødt til at rydde op med en regcleaner.

http://www.norman.com/Support/13040/dk
http://www.norman.com/Support/FAQs/Norman_Internet_Control/17763/dk
http://www.norman.com/Support/FAQs/Norman_Internet_Control/24469/dk

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 05-09-05 19:06

Til dem der stadig er med .....................
http://www.kandu.dk/dk/spg/72719
Kan stadig ikke få det til at virke, har geninstalleret XP 5-8 gange Lørdag.
Skulle have fornyet min XP licens pga, for mange instalationer.
Har skrevet ny MBR og andet.
Og før jeg overovedet går på nettet ryger Norman på, og det går også godt nok, indtil jeg opdaterer Norman.
Før jeg opdaterer virker det hele, firewall og andet.
Men når henter opdateringer 13 mb, og bliver bedt om at genstarte,,,,,UPS
Ingen virusbeskyttelse/Firewall.
Har lige snakket med TDC, der har med det at gøre, der er rigtig mange der har problemer med Norman, for tiden.
Kunne tænkes, at der var noget skidt med, opdateringerne.
Syntes lige det skulle med.
Og angående ovenstående virusprogram, finder det noget, Norman ikke kunne finde, godt nok under Tempfiler...
Mvh

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-09-05 19:23

Fra en anden tråd hvor Norman support citeres således på baggrund af et lignende problem i forbindelse med opdatering:
Citat
Nulstil firewallen således...

Tryk på Norman-ikon -> Konfigurationseditor og fjern markering ved Personal Firewall. Tryk på Gem og Luk.
Genstart computeren
Tryk på Norman-ikon -> Konfigurationseditor og sæt markering ved Personal Firewall. Tryk på Gem og Luk.
Firewallen bliver installeret i baggrunden. Når installationen er færdig bliver du bedt om at genstarte - gør dette (på opfordring).
Efter genstart bliver du spurgt om du vil importere gamle firewallregler...svar Nej til dette og start på en frisk...(følg Freshies Assistant)
Med venlig hilsen
Norman Data Defense Systems A/S

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-09-05 19:25

P.S! Det er ikke alt hvad der findes der er virus.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 05-09-05 19:26

Godt klar over det, skrev også TEMP, havde noget at gøre med noget java...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 19:27

netop BjarneD og der er EZ overfølsom

Godkendelse af svar
Fra : smxxx

Dato : 11-09-05 18:05

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-09-05 18:11

selvtak - lær så de programmer at opføre sig ordenligt

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 12-09-05 19:23

miritdk::::::
Det er svært med FLERE udgaver af sig selv HE/HE